KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica: Teraz czas na przełamanie

fot. GemariFilm.com

Robert Kubica tradycyjnie podsumował swój ostatni występ na łamach omnicorse.it. W wypowiedziach Polaka widać wiele smutku z powodu tego, co stało się w miniony weekend, ale ma on nadzieję, że przełamanie przyjdzie niebawem. Przeczytajcie cały wpis Roberta Kubicy poniżej!


“Są momenty w karierze kierowcy, kiedy wszystko idzie tak, jak się tego oczekuje. Nawet jeżeli nie robi się wszystkiego idealnie, można wykorzystać sprzyjające okoliczności i osiągnąć pożądany rezultat. Są też jednak inne okresy – przeciwne do tego pierwszego – gdy nic nie idzie. Popełniasz błąd, są niesprzyjające okoliczności, a czasem ma się pecha w postaci usterek mechanicznych, których przewidzieć się nie da.

Na papierze Rajd Finlandii nie był na mnie taki prosty. Przyjechaliśmy dzień wcześniej na testy, które niestety nie były optymelne i tak naprawdę nie wiedzieliśmy, czego spodziewać się na trasach. Podczas shakedownu obraliśmy jednak właściwy kierunek. Miałem bardzo pozytywne czucie samochodu i co ważne, potwierdzało się ono w czasach.

Dobry start, ale ten alternator…

Podczas ostatniej części shakedownu pojawił się u nas problem z dyferencjałem, ale nie wiedzieliśmy, skąd się on bierze. Podczas kolejnego przejazdu problem się powtórzył, ale mimo tego czasy były bardzo dobre. OS-y były dla mnie nowe ponieważ w piątek w 2014 roku szybko odpadłem i byłem zaskoczony, jak dobrze nam szło w porównaniu z kierowcami fabrycznymi. Zajmowaliśmy szóste miejsce po pierwszej pętli przejazdów, ale potem wystąpił problem z dyferencjałem przez który ostatecznie odłączyliśmy sensor i naprawiliśmy go, ale za cenę braku hamulca ręcznego. Potem, niestety, przyszedł zimny prysznic. Alternator wykluczył nas z walki o miejsce w klasyfikacji generalnej. Znowu w połowie rajdu musieliśmy porzucić nasze ambicje na wysokie miejsce i nie pozostało nam nic innego jak wrócić w sobotę i zbierać kilometry doświadczenia, na których mogliśmy testować.

Startowałem jako pierwszy

Jechaliśmy jako pierwsi. Dla mnie to nowe doświadczenie na tych OS-ach, które są bardzo szybkie i nie widzi się linii rywali. Pod koniec pierwszej pętli byłem bardzo zadowolony ze swoich czasów, nasze tempo w porównaniu do innych było świetne i gdyby wykluczyć problemy z alternatorem, to bylibyśmy… na 4. miejscu. Ale teraz walka o klasyfikację generalną była zanami i przed drugą pętlą zdecydowałem się na założenie twardej mieszanki bo chciałem potestować przed zbliżającymi się rajdami.

Twarde opony: Nieunikniony wypadek

Wydawało się, że wszystko mamy pod kontrolą, ale wtedy przyszła burza, która sprawiła, że warunki na trasie były bardzo trudne. Ci, którzy byli na miękkich oponach już i tak mieli trudno, a co dopiero my na twardych. Zwolniliśmy nasze tempo, ale na trzy zakręty przed końcem dnia, po szczycie, była wielka kałuża wody, której nie było widać. Kiedy wszedłem w zakręt (na czwartym biegu) doszło do aquaplaningu i nagle straciliśmy kontrolę nad samochodem. Niestety, tuż za drogą był rów, który wciągnął nas.

Teraz potrzeba przełamania

Koniec końców, liczby w Finlandii są niepodważalnie negatywne, ale nie mogę pominąć pozytywnych znaków, takich jak tempo, które nadal było dobre. Widzę bardzo pozytywne zmiany w zespole i naprawdę mam nadzieję, że przełamanie przyjdzie podczas następnego rajdu w Niemczech.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi