Robert Kubica tradycyjnie podsumował swój kolejny występ w WRC na łamach omnicorse.it. Oprócz przypomnienia tego, co działo się w jego domowej rundzie oraz swoich przemyśleń, Robert zdradził, że przed Rajdem Finlandii odbędzie testy oraz wyraził swoją radość z ostatnich zapowiedzi zmian w WRC, szczególnie w aspekcie aerodynamiki. Przeczytajcie, co napisał Robert.
To były intensywne dni na Rajdzie Polski. Po rajdzie odpocząłem kilka dni, a teraz opiszę ten bardzo ważny dla mnie przystanek sezonu WRC. Ważne jest podkreślenie, że dni, w które odbywał się rajd były najcieplejszymi, jakie pamiętam w Polsce. Upał miał duży wpływ na przebieg rajdu, tak jak przewidywałem, ale znieśliśmy ją dobrze.
Mój ostateczny rezultat to ósme miejsce, ale ono nic nie znaczy bez właściwego oglądu sytuacji. Zawsze byliśmy w drugiej grupie kierowców i nie odnieśliśmy żadnej korzyści wycofania innych załóg. Udało nam się ukończyć trzy OS-y na drugim miejscu i szkoda mi ostatniej próby na OS-ie Mikołajki Arena, którą bardzo chciałem wygrać. Niestety, przez jedną dziesiątą sekundy nie było to możliwe, a chciałem tym podziękować niesamowitej publiczności, która przybyła zobaczyć nas w akcji.
Przeciwko zespołom fabrycznym w 9 osób
Na naszej końcowej pozycji w rajdzie zaważyła również przebita opona, ale ogólnie jestem zadowolony z mojego rytmu, jakim jechałem przez trzy dni. Unikaliśmy zbędnego ryzyka i dobrze zarządzaliśmy oponami Pirelli, a było to jeszcze trudniejsze ze względu na temperatury. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zdarzyło się wierze rzeczy, a w pewnym momencie mój sezon stał pod znakiem zapytania. Wykonaśmy ogromną pracę, wierzcie mi, bez zaplecza dostępnego zespołom fabrycznym. Myślę, że dziś jesteśmy w dobrym punkcie startowym.
Podczas rajdów jest nas dziewięciu – ja i Maciek oraz siedmioosobowy zespół. Potrzebujemy zatem dobrej współpracy i harmonii na każdym rajdzie. Zobaczymy, jak będzie w Finlandii, a po testach powiemy, jakie będą nasze oczekiwania.
FIA otwiera się na aerodynamikę – wreszcie!
W ostatnich dniach FIA ogłosiła, że od 2017 roku samochody będą mogły mieć rozbudowywaną aerodynamikę oraz że będą mocniejsze i bardziej agresywne.
Aerodynamika w rajdach była niepopularna, ale bacznie się jej przyglądano. Volkswagen na przykład niedawno zaktualizował swój tylny spojler. Ja wychowałem się na torze, gdzie aerodynamika jest obsesją, ale wiemy oczywiście, że w rajdach odgrywa zupełnie inną rolę. Teraz FIA dała zielone światło do badań nad nimi i możecie być pewni, że szybko zobaczymy tego efekty. Mogę się założyć.
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com