KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

Kubica podsumowuje Rajd Polski

Robert Kubica tradycyjnie podsumował swój kolejny występ w WRC na łamach omnicorse.it. Oprócz przypomnienia tego, co działo się w jego domowej rundzie oraz swoich przemyśleń, Robert zdradził, że przed Rajdem Finlandii odbędzie testy oraz wyraził swoją radość z ostatnich zapowiedzi zmian w WRC, szczególnie w aspekcie aerodynamiki. Przeczytajcie, co napisał Robert.


O Rajdzie Polski

To były intensywne dni na Rajdzie Polski. Po rajdzie odpocząłem kilka dni, a teraz opiszę ten bardzo ważny dla mnie przystanek sezonu WRC. Ważne jest podkreślenie, że dni, w które odbywał się rajd były najcieplejszymi, jakie pamiętam w Polsce. Upał miał duży wpływ na przebieg rajdu, tak jak przewidywałem, ale znieśliśmy ją dobrze.

Mój ostateczny rezultat to ósme miejsce, ale ono nic nie znaczy bez właściwego oglądu sytuacji. Zawsze byliśmy w drugiej grupie kierowców i nie odnieśliśmy żadnej korzyści wycofania innych załóg. Udało nam się ukończyć trzy OS-y na drugim miejscu i szkoda mi ostatniej próby na OS-ie Mikołajki Arena, którą bardzo chciałem wygrać. Niestety, przez jedną dziesiątą sekundy nie było to możliwe, a chciałem tym podziękować niesamowitej publiczności, która przybyła zobaczyć nas w akcji.

Przeciwko zespołom fabrycznym w 9 osób

Na naszej końcowej pozycji w rajdzie zaważyła również przebita opona, ale ogólnie jestem zadowolony z mojego rytmu, jakim jechałem przez trzy dni. Unikaliśmy zbędnego ryzyka i dobrze zarządzaliśmy oponami Pirelli, a było to jeszcze trudniejsze ze względu na temperatury. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zdarzyło się wierze rzeczy, a w pewnym momencie mój sezon stał pod znakiem zapytania. Wykonaśmy ogromną pracę, wierzcie mi, bez zaplecza dostępnego zespołom fabrycznym. Myślę, że dziś jesteśmy w dobrym punkcie startowym.

Podczas rajdów jest nas dziewięciu – ja i Maciek oraz siedmioosobowy zespół. Potrzebujemy zatem dobrej współpracy i harmonii na każdym rajdzie. Zobaczymy, jak będzie w Finlandii, a po testach powiemy, jakie będą nasze oczekiwania.

FIA otwiera się na aerodynamikę – wreszcie!

W ostatnich dniach FIA ogłosiła, że od 2017 roku samochody będą mogły mieć rozbudowywaną aerodynamikę oraz że będą mocniejsze i bardziej agresywne.

Aerodynamika w rajdach była niepopularna, ale bacznie się jej przyglądano. Volkswagen na przykład niedawno zaktualizował swój tylny spojler. Ja wychowałem się na torze, gdzie aerodynamika jest obsesją, ale wiemy oczywiście, że w rajdach odgrywa zupełnie inną rolę. Teraz FIA dała zielone światło do badań nad nimi i możecie być pewni, że szybko zobaczymy tego efekty. Mogę się założyć.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi