KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica podsumowuje Rajd Sardynii dla omnicorse [Aktualizacja – Bez startu w Rajdzie Warmińskim]

Tradycyjnie Robert Kubica pokusił się o kilka słów podsumowania ostatniej rundy WRC. Niezwykle ważna jest jego wypowiedź dotycząca niezbędnego doświadczenia w WRC. Jest też coś o Rajdzie Polski – zobaczcie, co napisał Polak.

Po Rajdzie Sardynii myślę już tylko o Rajdzie Polski. Podróż na włoską rundę WRC nie była zgodna z oczekiwaniami z wielu względów. Lista rzeczy, które były nie tak jest długa, zaczynając od pierwszej próby na asfalcie w Cagliari. Po pierwszej pętli byłem na prowadzeniu, ale nie udało mi się skręcić w ciasnym nawrocie i byłem zmuszony do cofania.”

Następnie Robert opisuje piątkowy poranek i uderzenie w mostek, który nie był, tak jak u innych kierowców, osłonięty belą słomy. Polak pisze również: „byłem trochę zdenerwowany, bo temperatury były niższe o kilka stopni i tego dnia odpowiadały naszym oponom”.

O sobocie i niedzieli Robert pisze: „Byliśmy w stanie przejechać trochę kilometrów i to zawsze lepsze niż nic. Szybko opuściliśmy Sardynię i teraz w pełni skupiamy się na Rajdzie Polski.

Często jestem pytany, co czyni WRC tak wyjątkowym. To bardzo szczególne mistrzostwa, bo każdy rajd jest inny. W mistrzostwach Włoch asfaltowe rajdy są wszystkie do siebie podobne. W WRC każdy rajd to inna historia mimo że na papierze mogą wydawać się takie same„.

Robert pisze również o dwóch najbliższych rajdach – Polski i Finlandii: „W Polsce średnia prędkość jest równa tej w Finlandii, ale zupełnie inne są typy zakrętów. W Rajdzie Niemiec natomiast OS-y są trochę podobne do Korsyki. Ze sobą nie da się porównać natomiast Rajdów Portugalii i Sardynii bo to zupełnie inne warunki.”

Robert pisze również o tym, czego trzeba w WRC, aby wejść na szczyt: „Potrzeba dwóch albo trzech sezonów żeby stać się konkurencyjnym. Zmiana pokoleniowa w WRC dokonuje się znacznie wolniej i są ku temu powody. Ktoś debiutujący w wyścigach na danym torze jest w stanie przejechać 60 czy 70 kółek przed kwalifikacjami i nauczyć się go. W rajdach są tylko dwa przejazdy. Aby kierowca wszedł na szczyt potrzebuje dwóch albo trzech sezonów, a nie każdemu jest to dane. Kiedy przeskoczy się ostatni płotek i ma się już pełną bazę, wyniki zależą już w dużej mierze od aspektów sprzętowych” – podsumowuje Kubica.

Aktualizacja 

Niestety, Robert Kubica i Maciej Szczepaniak nie wystartują w zbliżającym się Rajdzie Warmińskim. Polacy odbędą testy przed Rajdem Polski na początku przyszłego tygodnia.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!


Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi