KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

O “aroganckim” Kubicy [Aktualizacja wtorek]

Zapewne wielu z Was czytało już tekst AutoHebdo dotyczący Roberta Kubicy i jego zespołu. Dziennikarze francuskiego pisma piszą, że po tym, jak Robert zakończył swoją współpracę z A-Style, może być mu trudno wrócić do Rajdowych Mistrzostw Świata, gdyż jego “arogancja” i “krytykanctwo” powodują, że jest już pokłócony z wieloma osobami ze świata motorsportu.

Jak piszą Francuzi: “Powrót do współpracy z M-Sportem może być trudny bo stosunki Kubicy z Malcolmem Wilsonem nie są idealne. Nic dziwnego, bo Kubica ciągle krytykuje, chce o wszystkim decydować, a gdy coś nie wyjdzie, obarcza winą innych”. Padają również słowa, że Robert chce wszystko kontrolować w swoim zespole i o absolutnie wszystkim decydować.

Dotychczas nie komentowałem tego tekstu, bo – tradycyjnie – nie chcę być źle zrozumiany. Gdy myślę, co mógłbym tu napisać, to wychodzi na to, że mogłoby być tego kilkanaście stron.

Zaznaczam od razu, że to co napiszę poniżej jest moją opinią na podstawie tego, co słyszałem i czytałem przez już ponad 8 lat mojej działalności motorsportowej. Nie chcę wpisywać się absolutnie w nagonkę, która obecnie trwa, chcę tylko zadać kilka pytań, a jedno z nich brzmi: “no i co w tym nowego”?

Chyba wiele osób zdaje sobie już od dawna sprawę z tego, że Robert Kubica nie jest osobą łatwą do współpracy. Jest bardzo wymagający, nie tylko co do tych, z którymi współpracuje, ale przede wszystkim w stosunku do siebie. Często narzeka – to mówią wszyscy, zawsze znajdzie się coś, co w jego ocenie nie było wykonane idealnie. Robert jest władczy, lubi wszystko kontrolować i wiedzieć co się dzieje. Nie owija też w bawełnę. Gdy popełni błąd mów: “popełniłem błąd”, gdy zespół czy ktoś z obsługi popełni błąd mówi: “on popełnił błąd, popełnili błąd”. W przypadku innych kierowców mamy standardową “PR-ową” notkę “To nie był dla nas najlepszy rajd/wyścig”.

Uważacie, że to wady? To teraz – cytując klasyka – “musicie odpowiedzieć sobie na jedno za*ebiście ale to za*ebiście ważne pytanie” – czy Robert Kubica doszedłby na motorsportowy szczyt, jakim jest F1, gdyby nie te cechy? Według mnie nie, bo nawet jego ogromny talent do jazdy – który uważam za jeden z największych w historii motorsportu – mógłby nie dać mu spełnienia tego marzenia gdyby nie upór, zawzięcie i wyżej wymienione “przypadłości”.

Problem z takimi charakterami jest taki, że bardzo rzadko uznają kompromisy. I to objawiło się np. przy podpisywaniu kontraktu z Renault. Robert upierał się przy zgodzie na udział w rajdach.Często też takie ciągle narzekania bywają odbierane przez adresatów jako “nękanie”, “arogancja” czy “gburowatość” i tu niestety posługuję się również swoim przykładem.

Wracając do obecnej sytuacji – to prawda, że Robert nie jest w najlepszych stosunkach z Malcolmem Wilsonem. Ale gdy są pieniądze, to te “nie najlepsze stosunki” odchodzą na dalszy plan. To jest biznes i nie mam wątpliwości, że dopóki będą pieniądze, to i zespół i samochód się znajdą. A o kondycję finansową Roberta i jego sponsorów bać się nikt nie powinien.

Ci, którzy pamiętają czasy bloga z 2011 czy 2012 roku, wiedzą, że nie zawsze byłem bezkrytyczny wobec Roberta. To genialny kierowca i fatalny PR-owiec, który wydaje się jednak być bardzo miłym w bezpośrednich kontaktach i jestem pewien, że jest dobrym i pewnym znajomym/przyjacielem. Ale gdy w grę wchodzi sport, wymaga od wszystkich profesjonalizmu i potwierdzenia. Robert jest w tym “marketingowym” względzie człowiekiem starej daty, nie obchodzą go takie rzeczy. Być może gdyby w takich sytuacjach jak obecna, komunikacja z mediami czy kibicami była lepsza, to byłoby mniej obaw, mniej takich tekstów jak ten z Autohebdo i lepsze wrażenie ogólne. Ale tego nie ma i musimy mieć nadzieję, że wszystko zmierza w dobrym kierunku i nie pozostaje nam nic innego jak czekać.

Chcę tu po raz kolejny powtórzyć – Keep Calm and Support Kubica. Bo prawdziwą sztuką jest trzymać jego stronę gdy nie jest idealnie – tak jak teraz. Robert nie takie przeszkody już pokonywał.

Aktualizacja

Robert Kubica gościł w ten weekend na torze Adria we Włoszech. Kombinezon chyba nie bez kozery założony…

fot. Gianni Carletti

Aktualizacja godz. 12:00

Sytuacja opanowana? Jak napisano na fanpage Motorsport Island na Facebooku: “The
situation seems has been solved with the italian team A-Style, simply
because M-Sport has prepared only 3 new cars (Prokop-Bertelli and
A-Style). Except different decision we will see the polish driver on the
newest Fiesta in Portugal.”

“Sytuacja została rozwiązana z włoskim zespołem A-Style, po prostu dlatego, że M-Sport przygotował tylko 3 nowe samochody (Prokop, Bertelli i A-Style)”.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Robert Kubica: The situation seems has been solved with the italian team A-Style, simply because M-Sport has prepared…
Posted by Motorsport Island on 4 maja 2015

W podobnym tonie pisze Mundial Rallyes.

Aktualizacja wtorek

W miniony weekend Robert Kubica jeździł na torze Adria gokartami, zdjęcia z jazd:

fot. facebook.com/michele.gregori.7

fot. Lucas Guerini

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 16 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 17 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi