KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jak Robert Kubica radził sobie w Grand Prix Monako?

blank
fot. f1fanatic.co.uk

Legendarny tor wytyczony po ulicach Monte Carlo był zawsze jednym z najbardziej ulubionych dla Roberta Kubicy. Polak spisywał się na nim znakomicie, praktycznie zawsze zachwycając swoją jazdą. Zobaczcie, jak Robertowi szło w Grand Prix Monako.

Rok 2006

Kubica był wtedy jeszcze kierowcą testowym BMW Sauber. W pierwszym treningu uplasował się na 6. miejscu, a w drugim był dopiero na 26. pozycji.

Rok 2007

Robert wrócił do Monte Carlo już jako pierwszy kierowca F1. Wziął udział we wszystkich sesjach treningowych, w których był odpowiednio 9., 7. i 16. W kwalifikacjach było nieźle, bowiem Robert wykręcił 8. czas. Tuż po starcie wyścigu spadł o jedno miejsce, ale strategia jednego pit-stopu sprawiła, że awansował o kolejne pozycje, aż do piątego miejsca. Należy podkreślić, że nie tylko udana strategia była kluczem do dobrego wyniku Kubicy. Robert przez dłuższy czas kręcił najlepsze czasy wyścigu i ostatecznie skończył rywalizację właśnie na 5. pozycji.

Rok 2008

W swoim najlepszym sezonie w F1, Kubica przyjeżdżał do Monte Carlo w roli faworyta. Wszyscy znali jego precyzyjne prowadzenie oraz zamiłowanie do ulicznych obiektów. W dwóch pierwszych treningach Kubica był szósty, a w ostatnim wykręcił piąty czas. Powtórzył to w kwalifikacjach i miał dobrą pozycję do ataku. Szybsi od niego byli tylko kierowcy McLarena i Ferrari. Ostatecznie Robert wystartował z 4. pozycji po problemach Kovalainena.

Wyścig był uznany za deszczowy. Po tym, jak błąd popełnił Lewis Hamilton, Robert awansował na 2. miejsce. Pomylił się także Raikkonen, który ustąpił miejsca Kubicy w wyniku nałożonej na siebie kary. Już po 26 kółkach Robert był wiceliderem rywalizacji i mimo kolejnej serii pit-stopów, utrzymał ją aż do mety.

Rok 2009

Był to najsłabszy sezon Kubicy w karierze, a jego problemy były spowodowane przede wszystkim słabym prowadzeniem się bolidu. A prowadzenie na takich torach jak Monako jest niezwykle ważne, co było widać już w treningach. Robert zajmował w nich odpowiednio 16., 20. i 18. miejsca. W kwalifikacjach był dopiero 18. Wystartował jedno miejsce wyżej, ale i tak była to jego najniższa dotychczasowa pozycja startowa. Niestety, po awarii układu hamulcowego, jadąc na 15. lokacie, Robert musiał wycofać się z wyścigu.

Rok 2010

Kubica znów pokazał swój kunszt. Za kierownicą Renault R30 w treningach zajmował kolejno 3. i 6. miejsce, a ostatnią sesję wygrał. W kwalifikacjach Polak jechał genialnie i przegrał jedynie z Markiem Webberem w bardzo mocnym Red Bullu. Okrążenie kwalifikacyjne Roberta i onboard z niego przeszły do legendy. Zobaczcie sami:

I konferencja po kwalifikacjach:

Robert miał gorszą pozycję na starcie – był po zewnętrznej – i stracił przed pierwszym zakrętem drugie miejsce na rzecz Sebasiana Vettela. Zespół Kubicy przyjął strategię jednego postoju i okazała się ona poprawna. Robert jechał bez żadnych błędów i dowiózł miejsce na podium do mety.

I świetna wypowiedź po wyścigu:

Podsumowanie wszystkich występów Roberta w Monte Carlo znajdziecie poniżej w świetnym filmie KubikaTV:

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!


Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum