KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Jak bylo w Portugalii w ostatnich dwóch latach? [Aktualizacja wtorek]

Czas powoli przygotować się do najbliższej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Rajd Portugalii będzie dla Roberta Kubicy pierwszym w WRC, który pojedzie już trzeci raz. Niestety, ani razu dotychczas nie udało mu się przejechać pełnej liczby OS-ów. Portugalia dla Polaka jest bardzo pechową i trudną rundą. Zobaczcie, jak w latach 2013 i 2014 radził sobie Robert w tej rundzie.

Rok 2013

Rajd Portugalii 2013 był dla Kubicy debiutem w rajdzie WRC. Polak walczył w klasyfikacji WRC2, a przystępował do rywalizacji z bardzo małym doświadczeniem.

Na pierwszym OS-ie Robert Kubica i wtedy jeszcze Maciej Baran zajęli 17. miejsce w generalce i 4. w swojej klasie.

Potem pojawiły się problemy z przegrzewającym się silnikiem i nasi musieli dokonać naprawy. Silnik przegrzewał się, gdyż Robert zaliczył wyjazd poza trasę, przedziurawiając chłodnicę i uszkadzając oponę.  Taką przygodę Robert zaliczył na 2. OS-ie:

Kolejne próby szły świetnie i nierzadko Kubica i Baran byli szybsi od jadącego autem klasy WRC Michała Kościuszki.

W 3. OS-ie Robert pojechał znakomicie i był nawet szybszy od Michała
Kościuszki. Kubica był drugi w WRC2 i 15. w generalce. Na 4. OS-ie
Kubica jechał znakomicie i wygrałby w klasie WRC2, ale pod koniec etapu
zbyt agresywnie najechał na skarpę, opona spadła z felgi i uszkodziła
się. Ostatecznie był 2., zaledwie 0,1 sekundy za Esapekką Lappim. W
generalce Polak awansował na 13. miejsce (3. w swojej klasie). Niestety,
przed Kubicą było jeszcze 190 kilometrów Odcinka Dojazdowego do
Lizbony. Musiał go pokonać na tych samych oponach, a jedyną zapasową
zużył już wcześniej.

Na 50 kilometrów przed Lizboną
opona przegrzała się i rozpadła, a Kubica nie dojechał do startu 5. OS-u
zgodnie z regulaminem. Polak pojechał dalej, ale otrzymał karę.

Kolejny dzień również obfitował w problemy. Już podczas pierwszego Odcinka Specjalnego w samochodzie
Roberta doszło do awarii hydrauliki – przestał działać hamulec ręczny i
pad ułatwiający Kubicy zmianę biegów. Polak musiał robić to w tradycyjny
sposób, tyle że zmiana następowała 3-4 razy ciężej. Czasy osiągane
przez naszego kierowcę jak na te usterki były i tak bardzo dobre. Po
naprawie auta w przerwie między OS-ami system wytrzymał tylko kilka
kilometrów, po czym ponownie się zepsuł, a do tego na 10. OS-ie doszło
do awarii dyferencjału, która uniemożliwiła Kubicy dalszą jazdę.

To jak ten dzień zmęczył Kubicę widać choćby na tym zdjęciu:

Robert wrócił do rywalizacji w ostatnim dniu i walczył o pierwsze OS-owe zwycięstwo w swojej klasie w Rajdowych Mistrzostwach Świata. I udało się – na 14. OS-ie.

Ostatecznie rajd wygrał Sebastien Ogier, a Robert tak skomentował swój występ: “To było wielkie wyzwanie. Zebraliśmy wiele doświadczenia na szutrze. Prezentowaliśmy dobre tempo, którego się nie spodziewałem. Było trudno, na pewno nie było to wyzwanie życia, ale ostatniego okresu tak“.

Rok 2014

Rajd Portugalii 2014 Robert i Maciej rozpoczęli od 8. miejsca na
pierwszym, krótkim OS-ie po asfalcie, oto przejazd naszej załogi:

Podobnie było na 2. i 3. OS-ie, na których nasi również zajmowali 8. miejsce. Klasyfikacja po 3. OS-ach wyglądała następująco:

Niestety, na 4. OS-ie Robert zaliczył przygodę, która spowodowała, że jego auto zablokowało trasę.

Tak wyglądał wypadek Kubicy i Szczepaniaka:

Po tej przygodzie nasi byli zmuszeni do rezygnacji ze startu w kolejnych OS-ach dnia.

Kolejnego dnia, już nie walcząc o punkty, Kubica i Szczepaniak zaczęli od 11. miejsca. Niestety, zaraz potem po raz kolejny usłyszeliśmy, że Kubica stoi na OS-ie. Mały wyjazd poza trasę spowodował, że gdy nasi chcieli wrócić, spalili sprzęgło. Tak to wyglądało:

Oznaczało to koniec Rajdu Portugalii, który ostatecznie został wygrany przez Sebastiena Ogiera.

Aktualizacja wtorek

Robert Kubica był w ostatnich dniach w Polsce, a konkretnie we Wrocławiu.

fot. Hotel Clipse

W Polsce przebywają również kierowcy Hyundaia, którzy na Mazurach już przygotowują się do naszej rundy WRC. Więcej o tym, podobnie jak o rozszerzeniu programu klienckiego firmy TUTAJ

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Popularne tagi