KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica pisze dla Omnicorse.it [Aktualizacja – kolejne testy Lamborghini – zdjęcia, informacje]

Rozpisał nam się Robert Kubica – po jego bardzo ciekawym wpisie na łamach Autosportu, teraz włoski omnicorse opublikował wpis Polaka podsumowujący jego dotychczasowe starty w tym roku. Poniżej przeczytacie najciekawsze fragmenty.

„Czekając na kolejny przystanek WRC – Rajd Argentyny, znalazłem trochę czasu aby podsumować to, co już za mną w WRC w tym roku. Były to trzy wielkie rajdy, które dla mnie były też początkiem nowej przygody, która zawiera w sobie tak wiele niewiadomych.

Trzy rajdy w półtora miesiąca

Trzy rajdy, które przejechaliśmy w ciągu półtora miesiąca diametralnie różniły się od siebie charakterystyką i wymaganiami. Monte Carlo było nieprzewidywalne z powodu zmiennych warunków – był lód, śnieg, deszcz, błoto, było też sucho. Potem pojechaliśmy do Szwecji na jeden z najtrudniejszych rajdów dla mnie. Jest tylko jeden sposób, aby przybliżyć sobie panujące tam warunki – przejechać rajd. Mogłem polegać tylko na doświadczeniu z 2014 roku. Wyciągnąłem wnioski i uczyniłem spory postęp. Potem był Meksyk – rajd piękny, ale trudny, szczególnie przy tym doświadczeniu. Na 50 km odcinku jedzie się 5 czy 6 razy w innych warunkach.

Wybrałem mały zespół i opony Pirelli

Po trzech tak wymagających rajdach mam wiele informacji. Zacznijmy od pozytywnych czyli od szybkiego postępu we wszystkich warunkach. Opony Pirelli okazały się bardzo dobre. Kierowcy nie jest łatwo zmienić dostawcę opon, ponieważ trzeba od nowa zbudować sobie ich czucie, które pozwoli wyciągnąć 100%. Moje odczucia były jednak od razu bardzo dobre, szczególnie w Szwecji. Na szutrze, myślę, że opony Pirelli mogą sprawować się dobrze, ale jeszcze musimy znaleźć właściwą harmonię.

Wygrałem OS-y we wszystkich rajdach

Mój brak doświadczenia będzie czymś, nad czym będę musiał popracować najbardziej w następnych rundach, ale jestem optymistą jeżeli chodzi o możliwości szybkiego rozwoju. Jak na razie, tempo było nadal dobre, wygraliśmy odcinki specjalne we wszystkich rajdach mimo bycia małym i prywatnym zespołem.

Brak doświadczenia

Przede wszystkim muszę poprawić swoją skuteczność i jednocześnie zdawać sobie sprawę z potencjału prędkości. Czynnik doświadczenia w WRC jest kluczowy. Kiedy zaczynałem, wiedziałem, że mój brak doświadczenia zostanie skonfrontowany z przeciwnikami, którzy jeżdżą od ponad 10 lat.

Musimy poprawić pracę podczas testów

Myślę, że musimy poprawić wraz z zespołem naszą pracę podczas testów, które choć odbywają się z dala od miejsca rajdu, nadal są bardzo ważne w rozwoju technicznym. Niestety, w pierwszej części sezonu nie byliśmy w stanie skorzystać z tej okazji ze względu na wiele problemów. Musimy być bardziej wydajni.”

Źródło: omnicorse.it

Aktualizacja środa

Robert Kubica ponownie jeździł Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo. Tym razem trenował na torze Monza, na którym w dniach 11-12 kwietnia rozegrana zostanie pierwsza runda serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. W tę serię mocno zaangażowane jest Pirelli, co z jednej strony może oznaczać, że Robert pomaga jedynie testować opony przed sezonem, a z drugiej, że jego startu nie można wykluczyć i na pewno Pirelli bardzo by go chciało…

fot. Twitter – NascarEuroFans

fot. Twitter – NascarEuroFans

fot. Twitter – NascarEuroFans

fot. Twitter – NascarEuroFans
fot. Andrea Tetto

Oto kalendarz serii na 2015 rok. Większość rund nie pokrywa się ze startami WRC…

I specyfikacja samochodu:

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi