KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Czekając na doświadczenie [Aktualizacja – o transmisjach F1 i film z Meksyku]

blank
fot. Aldona Marciniak

Pisanie podsumowań występów Roberta Kubicy z rajdu na rajd jest coraz trudniejsze. Rajd Meksyku w kontekście walki o dobry wynik na mecie zakończył się błyskawicznie i niestety po raz kolejny trzeba napisać, że jest to rozczarowanie. Pewnym pocieszeniem jest fakt wprost genialnego tempa, jakie potrafił zaprezentować Kubica. Teraz czas na przerwę, która leniwa nie będzie…

Mało

Niestety, kolejny raz smucić może mała liczba OS-ów przejechanych w Meksyku. W tym rajdzie jest to o tyle ważne, że trasa praktycznie się nie zmienia, a zatem wyjeżdżenie swojego na konkretnych OS-ach dałoby bardzo dużo w kolejnych latach.

O piątkowych oesach Rajdu Meksyku 2015 można by napisać książkę opowiadającą o wielkich dramatach kierowców z legendarnym już wypadkiem Tanaka. Ci, którzy widzieli onboard Roberta wiedzą, że jego przygoda na 4. OS-ie była mocno złożoną historią. Przeanalizujmy ją zatem.

Zaczęło się od genialnego, fenomenalnego tempa Roberta i Macieja. Nawet biorąc poprawkę na lepszą pozycję startową, dokładanie kilkunastu sekund późniejszemu zwycięzcy rajdu po zaledwie kilku kilometrach było rzeczą kosmiczną. I to w prywatnym Fordzie, który jest niestety znacznie słabszym autem od Volkswagena. Niestety, wydaje mi się, że Robert na tym OS-ie był daleko poza granicą bezpiecznej jazdy, choć oczywiście nie chcę się tu mądrzyć czy kogokolwiek krytykować, bo wiem, że zaraz spadnie na mnie lawina wiadomości.

Być może Kubica chciał zaatakować, być może wydawało mu się, że to tempo jest w miarę normalne, ale jak się okazało, jechanie nim nie wybaczało żadnego błędu. Tu jednak chcę zwrócić uwagę na to, że wątpliwe jest, aby takim tempem był w stanie jechać którykolwiek inny z młodych stażem kierowców WRC. Objawił się tu geniusz Kubicy, który jest w stanie wejść na poziom dla innych niedostępny. Ten diament wymaga jednak jeszcze delikatnych szlifów dokonywanych przez doświadczenie aby był w stanie takim lub nieco wolniejszym tempem dojechać do mety rajdu.

Pierwsze uderzenie w skarpę spowodowało uszkodzenia w aucie. Załoga myślała nawet, że nie ma koła. Zatrzymali się, zmienili koła i pojechali dalej. I tu chyba brakło doświadczenia. Robert nie był pewien co robić – czy się zatrzymać, czy jechać dalej, a skończyło się delikatną rolką i końcem dnia.

Oczywiście, nie ma pewności, że usterkę dałoby się naprawić na trasie i nie skończyłoby się na lawecie, nie ma też sensu kogokolwiek obwiniać, bo mądrzyć się można siedząc przed komputerem a nie jadąc uszkodzoną rajdówką. Teraz Robert i Maciej będą bogatsi o to doświadczenie.

Przyznam się Wam, że gdy padło hasło, że Robert się zatrzymał, posłałem soczystą wiązankę sfrustrowany kolejnym nieprzychylnym obrotem spraw. I być może w tym sezonie jeszcze jedną wiązankę trzeba będzie puścić, ale wierzę, że z każdym rajdem będzie lepiej, a dojeżdżalność będzie wyższa. Czego sobie i Wam, a przede wszystkim Robertowi i Maciejowi życzę.

Pirelli

Jak wiemy promotorzy WRC znacznie bardziej poważają rajdy szutrowe i właśnie takie teraz nas czekają. Tak trudne warunki dla opon jak w Meksyku, szczególnie pod względem temperatur, będziemy mieli również na Sardynii, ale w Argentynie czy Portugalii łatwo nie będzie. I tu zachowanie opon Pirelli może nas nieco martwić. Robert przyznawał, że zachowanie Pirelli będzie zagadką na szutrze. I trzeba przyznać, że kilka razy zawiodły.

Z tego co zrozumiałem, nie chodzi o samą mieszankę, ale o trzymanie się opony felgi bo w tym tkwił problem i jest to chyba lepsza wiadomość bowiem z tym problemem będzie można sobie chyba łatwiej poradzić.

Ford

Karol będzie zły, ale wrócę do kwestii Fiesty. Zostawmy na boku prędkość. Robert powiedział podpisując umowę z M-Sportem, że Fiesta to dobry samochód do nauki. No cóż, pewnie tak, bo jest mocno dostępny, ale według mnie Fiesta wybacza bardzo mało błędów kierowcom. Wystarczy spojrzeć na wypadki Roberta, Tanaka czy przyjrzeć się bliżej przedziwnemu wypadkowi Bertellego. Dwa pierwsze zdarzenia (dachowania obu) były wynikiem jazdy z uszkodzeniem. U Roberta miało prawo się coś uszkodzić, ale usterka po kompresji, taka jak u Tanaka, to raczej nie jest dobre świadectwo dla wytrzymałości sprzętu M-Sportu.

To może być jednak tylko złudzenie, bo – nie oszukujmy się – Fordami w tym sezonie nie podróżują topowi kierowcy WRC. Dzwony Loeba z Monte (Citroen) czy Latvali z Meksyku (VW) wcale nie były mocne, a obaj zdjęli koła. Może zatem to nam zaburzać postrzeganie przygód kierowców, choć mimo wszystko będę się upierał przy tym, że Fiesta do najbardziej wytrzymałych aut nie należy.

Podziękowania

Zamykając już jakby temat Meksyku, chciałbym podziękować za pomoc przy prowadzeniu bloga – Karolowi, który wspólnie ze mną prowadził relację live, pko24, który pomagał przy Fantasy Lidze, Grzegorzowi Biegańskiemu, Pawłowi Kubackiemu i Krzysztofowi Lisowskiemu, którzy ogarniali statystyki. Good job! No i przede wszystkim dziękuję Wam za obecność i komentowanie. Mam nadzieję, że za 43 dni (tak, tak, aż tyle!) będziemy mieli jeszcze więcej powodów do radości.

Fantasy F1

Przypomnę, że w tym tygodniu startuje sezon F1 – będzie jeszcze o tym
dokładny wpis na MC Formula, ale już teraz chcę Was zaprosić do ligi
bloga, której zwycięzca otrzyma model rajdowy auta Roberta Kubicy,
ufundowany przez Direkt Collections SA. A żeby było o co walczyć co typowanie, zwycięzcy poszczególnych wyścigów będą otrzymywać naklejkę bloga.

Jak dołączyć do ligi? Należy wejść na www.gppredictor.com, założyć konto i dołączyć do ligi – TUTAJ. Unikalny kod ligi to 97308007ad9b38bd311541a204084cad a jej nazwa to www.powrotroberta.pl

I na koniec jeszcze trochę przejazdów Roberta i Macieja:

Aktualizacja piątek

Formuła 1 nadal będzie transmitowana na antenach Polsatu. Więcej o tym TUTAJ.

A Robert Kubica przygotował nam film z występu w Meksyku:

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = „//connect.facebook.net/pl_PL/all.js#xfbml=1”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script’, 'facebook-jssdk’));

Post użytkownika Robert Kubica.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!


Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum