KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Debiut Kubicy na łamach Autosportu

Robert Kubica zadebiutował dziennikarsko, pisząc swoją własną kolumnę do brytyjskiego Autosportu. Polak opisuje swój start w tegorocznym Rajdzie Szwecji i wraca do ubiegłorocznego, opisując jednocześnie sezon 2014 oraz prowadzenie własnego zespołu. Przeczytajcie najciekawsze fragmenty ciekawego wpisu polskiego kierowcy!

„Chyba trzeba powiedzieć, że ubiegłoroczny Rajd Szwecji nie był jednym z moich najlepszych rajdów w ubiegłym roku. Spędziłem dużo czasu kopiąc się w śniegu. W tym roku łopata do odśnieżania zostaje w bagażniku.

Cisnąłem mocno w tym rajdzie rok temu, tak bardzo, jak tylko mogłem. To był mój pierwszy raz na śniegu i niektórzy może podeszliby do niego ciut wolniej i próbowali zbliżać się do limitu stopniowo.

Przejechałem tak kilka rajdów później w Argentynie, gdzie byłem 6. Tak, dojechałem na metę bez żadnych problemów, ale wydaje mi się, że niczego się nie nauczyłem przy tej prędkości.”

Udało nam się to w Monte Carlo. Po błędzie pierwszej nocy, byłem zadowolony z tempa, jakie pokazałem, uzyskując najlepsze czasy. Cisnęliśmy mocno i to działało. Ale, jak wiecie, jeździmy na nowych oponach Pirelli w tym roku i może one dały nam przewagę na niektórych OS-ach. Kto wie? Może będziemy w stanie uzyskać przewagę ponownie a może będzie nam trudniej.
Jedna rzecz jest pewna w tym roku – prowadzenie własnego zespołu nie jest łatwe! Zdecydowaliśmy się zrobić to niecałe 2 miesiące temu i to, co osiągnęliśmy w tak krótkim czasie jest niesamowite. Muszę podziękować kilku ludziom za to, że RK World Rally Team ruszył tak szybko – łącznie z moimi partnerami – LOTOS-em, Grupą Azoty, A-Style i M-Sportem.

To, co zrobiliśmy, było bardzo dobre, ale uczynienie tego w okresie, kiedy ludzie obchodzili Święta Bożego Narodzenia, było jeszcze bardziej imponujące. Nie sądzę, abym kiedykolwiek otrzymał tyle e-maili 25 grudnia…

Po rajdzie, trzeba będzie wrócić do pracy. Niektórzy pytają mnie, czy nie myślę o rozszerzeniu zespołu i wystawianiu kolejnych samochodów. Odpowiedź na to pytanie jest definitywna: Nie! Zdecydowanie nie jestem szefem zespołu czy biznesmanem, to nie moja mentalność. Jestem kierowcą i sportowcem, a prowadzenie zespołu w takiej formie jest najlepszym rozwiązaniem na ten sezon.

Nowa Fiesta będzie od Portugalii, która będzie nowym rajdem dla wszystkich i może być bardzo interesująco. Ale to runda czwarta, teraz skupiam się na rudzie drugiej.

źródło i pełny tekst: Autosport.com 

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi