KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Deadline, Trofeo, życie po F1 i sto lat [Aktualizacja – dokładniejsze tłumaczenie]

blank

Za nami Trofeo Bettega, wygrane przez Roberta Kubicę. Kolejny udany weekend to na pewno pozytyw, zarówno dla nas, jak i dla Roberta. Teraz mamy czas decyzji. I choć możemy się domyślać, jaka ona będzie, to dopóki nic nie zostanie potwierdzone, nie wiemy tak naprawdę nic. Ta zasada sprawdziła się np. w przypadku jazd symulatorem. Robert w ostatnich dniach – w dość „bolesny sposób” dotknął tematyki F1.

Sto lat!

Dziś trzeba zacząć nietypowo – od życzeń! Urodziny obchodzi dziś Maciej Szczepaniak, pilot Roberta Kubicy w sezonie 2014. Macieju! Dużo zdrowia i wielu sukcesów, nie tylko na prawym!

blank

Trofeo Bettega

To miał być fun, miał być show – i były. Ale Robert nie byłby Robertem gdyby nie walczył o zwycięstwo. Większość biegów wygrana w cuglach, chociaż trzeba przyznać, że rywale się postarali. Analizowanie czy i kto miał szybszy samochód, jak i kto jechał, chyba nie ma sensu, biorąc pod uwagę charakter tej imprezy.

Dla Roberta na pewno był to miły weekend – sam powiedział, że miło jest wygrać, stać na podium itp. Weekend na pewno potrzebny na podbudowanie morale. Teraz jednak trzeba się spiąć (chyba).

Deadline

To 19 grudnia – właśnie wtedy upływa termin zgłoszeń do nowego sezonu WRC. Zostały jeszcze zatem 4 dni. Robert musi zdecydować, czy będzie kontynuował jazdę w WRC w nowym sezonie. Oczywiście, nie wszystkie karty leżą po jego stronie. Jeżeli decyzja nie została jeszcze podjęta, to zapewne stanie się to bardzo szybko. Pytanie jednak kiedy się o niej dowiemy. Lista na Monte będzie opublikowana pod koniec grudnia, a jeżeli to jednak nie będą rajdy, to możemy poczekać jeszcze dłużej.

F1

Spora część kibiców żyje jednak teraz nie tym, co Robert będzie robił w przyszłym roku, a tym, czego nie będzie robił, być może już nigdy. Chodzi oczywiście o F1. Wczoraj mogliśmy przeczytać fragment wywiadu, w którym Kubica mówi, że musi teraz skupić się na rajdach, gdyż jego tempo w symulatorze F1 – na torach, na których jest w stanie jeździć – nie było dobre (szkoda, że rozsiane zostały zupełnie inne plotki, bo to ostatecznie na dobre nie wyszło).

Tu – na co zwrócił jeden z wczoraj komentujących – trzeba wziąć jednak poprawkę na to, że wypowiedzi Roberta zazwyczaj tłumaczone są z włoskiego na angielski, a następnie na polski i to zazwyczaj bez głębszego sprawdzania przez specjalistów. A my – przy braku jakichkolwiek innych wiadomości – zwykliśmy analizować każde słowo. I to często nas gubi.

Nie wiemy, czy Robert rzeczywiście zrezygnował już z próby powrotu (brak zabiegu może być przesłanką ku takiemu rozwiązaniu), ja jednak jestem pewien, że co by nie mówił, zawsze z tyłu głowy będzie siedziała mu myśl „a może jednak kiedyś…”.

Robert na pewno nie jest szczęśliwy, a związaną z nikłymi szansami na powrót do F1 frustrację, widać coraz bardziej w wywiadach.

O nas

Co by się jednak nie działo, jestem pewien, że Robert zawsze będzie miał mocne grono kibiców, którzy będą dopingować mu niezależnie od serii, którą wybierzę. Myślę, że w najbliższych dniach powinniśmy powstrzymać się od oceniania poczynań Roberta, popadania w skrajne emocje. W życiu nie ma tak, że coś jest czarne albo białe. Zazwyczaj ma różne odcienie szarości.

Tylko Robert zna dokładnie swoją sytuację, wie, co dla niego najlepsze i tylko on będzie odpowiadał za swoje ewentualne błędy w wyborze – przykład 2011 roku chyba idealnie to pokazuje. My stety/niestety o jego sytuacji wiemy bardzo niewiele, a jak pokazuje przykład z jazdami w symulatorze, często informacje, które „posiadamy” są bardzo mylące.

A zatem jeszcze raz:

blank

Źródło fragmentów wywiadu – CKM – grudzień 2014

Aktualizacja godz. 16:50

Szumna wypowiedź Kubicy – sprostowanie
Po wszystkich mediach to niedokładne tłumaczenie już się
rozniosło, warto jednak aby jak najszybciej napisać sprostowanie słów, że
„zaczynanie wszystkiego w F1 od początku nie ma sensu. Napisał do mnie
Janusz Brzosko, który bardzo dobrze zna włoski i dokładnie przetłumaczył
wypowiedź Roberta Kubicy dla bloga Profondo Rosso:
Widzisz, nie brakuje mi Formuly 1 rozumianej jako środowisko,
jako to wszystko co ją otacza. Brakuje mi straszliwie Formuly 1 rozumianej jako
prowadzenie bolidu, ponieważ było to marzeniem mojego życia. Urodziłem się  aby ścigać sie na torze, dorastałem pracując
nad realizacją tego marzenia i udało mi sie to zrealizować. Potem …

Fizycznie dałbym nawet rade pilotować bolid Formuły 1. W
zeszłym roku robiłem testy i nie były one negatywne. Ale nie jestem już w
stanie powtórzyć wysiłku, tak bym to określił. A wobec tego nie ma sensu aby
oczekiwać rozpoczęcia wszystkiego od nowa. Dlatego zaspokajam marzenia
samochodami innego typu, samochodami rajdowymi. To zawsze są wyścigi i zawsze
jest to adrenalina. Ale Formuła 1 , no cóż , zostanie czymś jedynym…
Bardzo dziękuję Panu Januszowi za informację i tłumaczenie.
blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi