KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Marzenia, rzeczywistość i to, czego nie wiemy [Aktualizacja czwartek godz 23:33 – Nie będzie kontrowersyjnych zmian w WRC]

blank

Rozszalały nam się plotki na temat przyszłości Roberta Kubicy. Polskie i zagraniczne media aż huczą od głośnych tytułów prasowych już zastanawiając się, czy gdy Kubica będzie łączył starty w fabrycznym zespole Citroena ze startami w WTCC. Takie rozważania bardzo cieszą, ale jak zawsze trzeba zachować ostrożność. Najwięcej jej ma sam zainteresowany, który udzielił bardzo ciekawej wypowiedzi na temat swojej przyszłości.

Przyznaję, sam dość mocno zaciekawiłem się kwestią przejścia Kubicy do Citroena. Najpierw zastanówmy się nad tym, co wskazuje na takie rozwiązanie. Pozwolę sobie na wyliczenie w punktach.

Niezadowolenie z M-Sportu – to chyba oczywiste, Robert dość często mówił w tym sezonie, że nie jest zadowolony z auta, szczególnie systemu zmiany biegów. Krytyka pod adresem własnego zespołu rzadko bywa prognozą kontynuacji współpracy.

Udany rok 2013 -To właśnie za kierownicą Citroena Robert Kubica przebojem wdarł się na rajdową scenę, wygrywając rywalizację w kategorii WRC2. Gdyby nie kwestie bardziej pozasportowe, to pewnie Robert już w tym sezonie byłby

Plotki – O możliwości współpracy Roberta Kubicy z Citroenem w 2015 roku już 2 miesiące temu pisał Colin Clark, który w swoich przewidywaniach zdradził, że Polak może być kierowcą drugiego zespołu Citroena wspólnie z Sebastianem Chardonnet.

blank

Mówił również o tym Marcin Kwiatkowski w wypowiedzi prezentowanej w ubiegłym tygodniu na blogu. Wydaje się zatem, że wyssane z palca te „plotki” nie są.

Sympatia – Wydaje się, że w Citroenie bardzo lubią Roberta Kubicę. Nie twierdzę, że Roberta nie lubią w M-Sporcie, ale dobre wspomnienia z zeszłego roku plus dobra atmosfera i chyba bardziej profesjonalne podejście mogą mieć dla Kubicy duże znaczenie. Wspomnieć należy również o tym, że szefem Citroen Racing jest Marek Nawarecki, choć do tej kwestii raczej bym się nie przywiązywał.

Problemy?

Tegoroczne wyniki – To raczej wielki problem nie będzie, gdyż w Citroenie są świadomi talentu Kubicy i wiedzą, że tegoroczne wypadnięcia z tras o niczym wielkim nie świadczą. W środowisku rajdowym potwierdzają to wszyscy – Kubica ma potencjał na zostanie Mistrzem Świata.

Sponsor – Oczywiście konflikt Totala z Lotosem jest spory i raczej trudny do rozwiązania, ale w przypadku startów w drugim zespole Citroena już raczej do pogodzenia. Z resztą, niektórzy już znaleźli jego rozwiązanie:

blank
fot. Twitter.cm easyleftblog

Dużo będzie tu zależało od tego, na jakie ustępstwa będą w stanie pójść obie strony. Wiemy, że przed tym sezonem na mniejsze ustępstwa był gotowy Lotos. Widać jednak, że polskiemu koncernowi zależy na Kubicy, a co za tym idzie, może chcieć mocniej wesprzeć jego rozwój.

Największy problem?

Największy problem dotyczący wszystkich powyższych rozważań jest jeden – To Robert decyduje. To on wybierze najlepszą dla siebie drogę i myślę, że przedstawione wyżej argumenty znaczą dla niego niewiele. Tylko Kubica wie, co zrobi, a my się tego prędzej czy później dowiemy.

WTCC?

Myślę, że ta wizja rozpala wiele głów. Również moją. Razem z plotkami o przejściu Kubicy do Citroena pojawiły się również te mówiące, że Polak może wystartować w wybranych rundach WTCC za kierownicą auta Citroena, które w tym sezonie jest prawie niepokonane. To szalenie ciekawa kwestia, ale odkładając na bok kolizję ze startami WRC i testami, trzeba od razu przypomnieć sobie wypowiedzi Roberta dotyczące takiej opcji z zeszłego roku. Polak mówił, że nie byłby zainteresowany pojedynczymi startami. Oczywiście, tylko krowa nie zmienia poglądów i być może wydarzenia tegoroczne skłonią Roberta do powrotu na tor, ale to on podejmie decyzję i jazda w Citroenie – czy to w pierwszym czy drugim zespole – nie musi oznaczać również powrotu na tor.

Aktualizacja – Sordo o Kubicy

Dani Sordo o wypadnięciu Roberta Kubicy w Rajdzie Francji: „To co się stało było przykre, Robert zasłużył na to czwarte miejsce i powiedziałem mu to. Robert ma dużo zalet jako kierowca, ale nie potrafi dostosować tempa. Zawsze jedzie na limicie i jest bliski wypadnięcia. Widziałem we Francji jego miejsca hamowania i byłem bardzo zaskoczony. Jest jednak znacznie bardziej profesjonalny niż Kimi Raikkonen, zapewne po nocach ogląda onboardy. Ale jest do tego przyzwyczajony gdyż czasem w symulatorze Mercedesa pracował od 21 do ósmej rano bez przerwy” – powiedział Hiszpan.

Aktualizacja czwartek

M-Sport planuje dużą rozbudowę swojej siedziby, obejmującą m.in. powstanie toru testowego. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Aktualizacja czwartek godz. 21:20

Nie będzie kontrowersyjnych zmian w WRC, m.in. systemu knockout – więcej o tym przeczytacie tutaj.

Aktualizacja czwartek godz. 23:33

Autko na Hiszpanię gotowe!

blank
fot. twitter.com @Lumbo29
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi