KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Jak było przed rokiem w Rajdzie Hiszpanii? Aktualizacja sobota godz. 15:25 – telewizyjny wywiad z Kubicą (dalsze tłumaczenie)

blank
fot. Citroen Racing

To właśnie w tym rajdzie Robert Kubica i Maciej Baran zagwarantowali sobie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej serii WRC2. Rajd Hiszpanii był dla Kubicy wisienką na torcie i zapoczątkował nową, bardzo ambitną drogę polskiego kierowcy. Zobaczcie, jak w ubiegłym roku przebiegała walka w tej imprezie.

Pierwszego dnia rozegrane zostały 3 OS-y rajdu. Wszystkie padły łupem załogi Kubica/Baran. Po nieco ponad 60 kilometrach jazdy Polacy mieli ponad 50 sekund przewagi nad Elfynem Evansem.

W drugim dniu nie było inaczej. Robert wygrywał wszystkie OS-y w klasie WRC2, a w klasyfikacji generalnej rajdu był na 10. miejscu. Po 8 próbach Kubica i Baran mieli ponad 2 minuty przewagi nad Elfynem Evansem

blank

9. OS-y był pechowy dla Walijczyka, który urwał koło i nie ukończył dnia. Na 2. miejsce awansował zatem Sepp Wiegand, który tracił w tym momencie do Kubicy i Barana ponad 4 minuty.

W ostatnim dniu rajdu chodziło przede wszystkim o dowiezienie tej przewagi. A nie było to łatwe gdyż na trasie panowały bardzo słabe warunki, a kierowcy narzekali na duży kurz po przejazdach poprzednich załóg.

Przewaga Kubicy i Barana nie była jednak w żadnym momencie zagrożona i Polacy odnieśli przekonujące zwycięstwo, zostając jednocześnie mistrzami świata WRC2. W całym rajdzie Polacy nie wygrali jedynie 3 z 15 OS-ów.

blank

Wiedziałem, że jestem w stanie szybko się uczyć na szutrze. Bardzo cieszę się, że tak spisaliśmy się w różnych warunkach. Wygraliśmy 5 z 6 rajdów, które liczą się do mistrzostw. Przede mną jeszcze długa droga. Traktowałem ten rok jako rehabilitację. Osiągnąłem swój cel, teraz dodatkowy rajd w Wielkiej Brytanii. Cały sezon się udał, rajdy w MŚ są bardzo trudne.  Sezon był bardzo udany jeżeli chodzi o doświadczenia i pracę mojej ręki, szczególnie na szutrze. Bardzo się cieszę” – powiedział Robert na mecie. Kubica przyznał też, że jego celem jest powrót do single seaterów, ale póki co nie jest to możliwe.

blank
fot. Citroen Racing

blank
fot. Citroen Racing

blank
fot. Citroen Racing

blank
fot. Citroen Racing

Aktualizacja sobota

Robert Kubica był gościem włoskiego Sky Sports 24 – mówił m.in. o Formule 1 i stwierdził, że Alonso jest lepszym kierowcą niż Sebastian Vettel. Poniżej wywiad:

Poniżej tłumaczenie wywiadu:
Myślę, że Fernando to jedyny kierowca, który potrafi zrobić prawdziwą różnicę w samochodzie. Musi mieć jednak samochód, który jest w stanie wygrywać. Sebastian Vettel miał niesamowite sukcesy, ale zazwyczaj siedział w najlepszym samochodzie. Myślę, że Alonso jest lepszy niż Vettel.”

„Formuła 1 to niesamowicie konkurencyjny sport. Jest bardzo trudno osiągnąć sukces. Kiedyś Ferrari wygrywało wszystko, teraz czasy się zmieniły. Nawet tak prominentni kierowcy jak Alonso mają problemy aby jechać w najlepszym aucie. Kiedy przyjeżdżał do Maranello, był niezwykle szczęśliwy. Teraz wydaje się jednak, że nie tak łatwo wejść na szczyt, nawet Alonso”

„Nie wiem co zrobi Fernando, ale wiem na pewno, że gdyby zabrakło go w stawce kierowców, to byłaby to ogromna strata. Szczerze mówiąc jednak, nie mogę sobie wyobrazić aby tak się zdarzyło.

Aktualizacja godz. 15:30

Adam Malecki z Radiowej Trójki przetłumaczył  na Twitterze kolejne części wywiadu z Robertem Kubicą:

Moje doświadczenie po WRC2 nie było wystarczające. Teraz w WRC popełniam za dużo błędów, ale jeśli zostanę w rajdach to one zaprocentują.”

Myślę, że Mercedes nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości. Pozostałe zespoły czeka trudna zima. Każdy kierowca byłby w stanie wygrywać w bolidzie tego zespołu, ma taką przewagę nad innymi. Nie spodziewam się jednak, żeby ich przewaga była tak długotrwała jak Red Bulla. Ich przewaga polegała na aerodynamice. Rosberg i Hamilton stracili kilka szans na zwycięstwo, ale wszyscy popełniamy błędy.”

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi