KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica wygrywa 34° Rally Internazionale del Casentino [Aktualizacja poniedziałek – Onboard z głosem Mazura]

fot. IRCup / facebook

Niewiele osób spodziewało się, że 34° Rally Internazionale del Casentino będzie tak przydatnym testem dla Roberta Kubicy. Polak musiał mierzyć się z problemami technicznymi, przebitą oponą i zmienną pogodą, a mimo to wręcz znokautował wszystkich rywali, pewnie wygrywając kolejną asfaltową imprezę we Włoszech.

PEŁNĄ RELACJĘ Z DNIA 2 PRZECZYTACIE TUTAJ.

Klasyfikacja

Tak wygląda ostateczna klasyfikacja 34° Rally Internazionale del Casentino:

Robert i Przemek na mecie:

fot. selvaginna23/Instagram

Nowy się sprawdził

Kubica jechał w tym rajdzie z nowym pilotem – Przemysławem Mazurem. Jest to bardzo doświadczony zawodnik i wydaje się, że jego współpraca z Robertem przebiegała bez większych zakłóceń. Dla Mazura była to na pewno wielka przygoda.

O rajdzie

Patrząc na wyniki, mogłoby się wydawać, że Robert po raz kolejny dołożył lokalnym kierowcom. Tak jednak nie do końca było. Trzeba zauważyć, że była to jedna z największych i najdłuższych imprez jakie Kubica jeździł we Włoszech. Nie było to 6 OS-ów po tej samej trasie, a sporo różnorodnych odcinków, na których trzeba było się starać. Co więcej, stawka kierowców w rajdzie również była mocna – Re czy Rendina to nie są „kelnerzy”, a bardzo doświadczeni i szybcy kierowcy.

Cisnął

Robert w jednej z wypowiedzi po OS-ie przyznał, że bardzo cisnął. I bardzo dobrze, bo powrót na asfalty musiał być mocnym uderzeniem aby Robert mógł ze spokojem przystępować do drugiej części sezonu WRC – bardziej asfaltowej. Wyniki na niektórych OS-ach i brak jakichkolwiek przygód wynikających z błędów wskazują na to, jak wysokiej klasy kierowcą jest


Raz słońce a raz deszcz

I dosłownie i w przenośni. Robert miał w tym rajdzie dwukrotnie pecha i raz szczęście – na 5. OS-ie, na którym jechał jako pierwszy i w znacznej mierze uniknął jazdy po mokrym. A rywale musieli zmagać się ze śliską nawierzchnią.

Kiedy przyjdą asfalty

Widać, jak dobrze czuje się Robert Kubica na nawierzchni asfaltowej. Nasz rodak ma na niej mnóstwo argumentów i pozostaje nam tylko czekać na pierwsze imprezy asfaltowe w WRC. W Niemczech może być bardzo dobrze.

Niebawem na blogu galeria zdjęć i filmów z Włoch, a ten wpis będzie aktualizowany gdy pojawią się nowe informacje/zdjęcia i filmy.

Aktualizacja 9:38:

Film z wieczornych odcinków i mety rajdu:

Aktualizacja


Jakie to wspaniałe uczucie móc napisać –
WYGRALIŚMY razem z Robertem Kubicą rajd we Włoszech! Wrażenia, emocje i
nauka z takiego rajdu bezcenne!
„- napisał na swoim profilu na portalu Facebook Przemysław Mazur.

Aktualizacja godz. 14:10

To był długi i wymagający rajd. Na ostatnim OS-ie mieliśmy dużą przewagę, ale nie było łatwo. Musieliśmy jechać na slickach po mokrym. Poza przebitą oponą i spowodowanym tym kłopotem z hamulcami to był bardzo dobry dzień. Cały rajd był bardzo udany i chcę podziękować teamowi A-style – wykonali świetną pracę, a musieli wysłać samochód do Wielkiej Brytanii na przerobienie łopatki zmiany biegów” – powiedział Robert na mecie.  

Aktualizacja godz. 18:30

Tak jechał Robert wczoraj: 

Aktualizacja godz. 22:15

Poniżej zobaczycie długi onboard Roberta:

Aktualizacja poniedziałek:

Poniżej film zamieszczony na oficjalnym profilu facebookowym Kubicy, na którym słychać Przemka Mazura (vel. Mazura Przemystawa). Film przedstawia końcówkę oesu Dama.

 
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 
Więcej o całej F1 na OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi