KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Massa: Kubica popełnia błąd, druga część wywiadu i start konkursów [Aktualizacja]

blank
fot. motorsport.com

Felipe Massa w wywiadzie dla Autosportu odniósł się do rajdowych startów
Roberta Kubicy. Brazylijczyk powiedział, że Kubica popełnił błąd
przenosząc się do innej dyscypliny i po wypadku powinien był zostać na
torze. Kierowca Williamsa przyznał również, że od momentu wypadku nie
widział się z Polakiem. Na wrc.com ukazała się natomiast druga część
ciekawego wywiadu z Robertem. Przeczytacie ją poniżej. 


DZIŚ RUSZAJĄ KONKURSY Z BILETAMI NA RAJD POLSKI! SZCZEGÓŁY TUTAJ

Massa został zapytany przez Autosport o Roberta Kubicę podczas trwającego weekendu Grand Prix Monako, oto co odpowiedział: „Jest naprawdę świetnym kierowcą, ale nie uważam, że robi słuszną rzecz. Myślę, że rajdy nie są dla niego. Znam go od kiedy był dzieciakiem w Formule Renault ale nigdy nie widziałem się z nim po wypadku gdyż nie pojawia się na wyścigach. Myślę, że ryzykuje startując w rajdach. Lepsze dla niego byłoby DTM, które jest częścią jego doświadczenia, tego co zna. Rajdy są dla nas zupełnie czymś innym. Wiem, że nie może jeździć w F1 z powodu stanu jego ręki, ale są inne serie, w których mógłby startować. Widać to szczególnie wtedy, gdy ma wypadki. Szczerze mówiąc, gdybym był nim, nie robił bym tego co on.

Poniżej przeczytacie natomiast drugą część wywiadu Roberta – za wrc.com:

Dziewięćdziesiąt
procent moich błędów miało miejsce w wolnych zakrętach – wyjaśnia
krakowianin. – To mój największy problem, ponieważ przez ponad
dwadzieścia lat jeździłem bolidami, w których bardziej czujesz prędkość.
Biorąc pod uwagę mój styl jazdy, na szutrze wszystko dzieje się bardzo
wolno, nawet w porównaniu do gokartów.”

„Kiedy pokonuje wolne
zakręty, do których nie jestem przyzwyczajony, ktoś mówi mi, że
kontrowanie kierownicą to strata czasu i trzeba go unikać. Na szutrze
jest ono jednak potrzebne, aby mieć większy margines. To coś, nad czym
muszę się skupić. Jest jednak tak wiele rzeczy, na których trzeba się
skupiać, że w wolnych zakrętach o tym zapominam. Jadę zbyt czysto i
wjeżdżam w zakręty ze zbyt małym marginesem na błędy
.”

Kubica o Raikkonenie: „To
jedyny kierowca, który zrobił to, co ja robię teraz i nie jest to
łatwe. Wiedziałem, że ten rok będzie trudny, szczególnie na początku.
Miałem nadzieję, że nie zaliczę tylu wypadków, ale popełniłem zbyt wiele
błędów w pierwszej części sezonu. Jednak nie boję się ich, wbrew temu
co mogą myśleć niektórzy.”

„Wiele osób zapomina, że prawie
osiągnąłem szczyt sportów motorowych, ponieważ Formuła 1 to najwyższa
kategoria rywalizacji kierowców i zespołów. Jeśli osiągasz to, musisz
zrozumieć co jest niezbędne, aby tego dokonać, a także jak analizować i
wyłapywać błędy.”

„Wiedziałem, że prędzej czy później popełnię
większość błędów, ale problem polega na tym, że przytrafiły się one pod
rząd! Piłkarze czy tenisiści mogą trenować każdego dnia. Kierowcy
rajdowi nie. Trenuję podczas rajdów i kiedy tylko popełniam błędy,
wszyscy o tym wiedzą. Zapłaciłem za nie wysoką cenę. Nadal wierzę, że
nadejdą lepsze czasy i nie uważam, że sytuacja jest tak drastyczna, na
jaką wygląda, ale oczywiście nie jestem zadowolony.

Kubica przyznaje, że pod koniec poprzedniego sezonu uważał, drugi rok w WRC 2 będzie dla niego najlepszym wyborem.

Wtedy
jednak porozmawiałem z kilkoma kierowcami, którzy powiedzieli mi, że po
przejściu do WRC wszystko znów jest inne. Powiedziałem więc 'Ok, w
takim razie jaki jest sens zostawać w WRC 2?’
.”

Źródło: www.wrc.com, www.autosport.com

Aktualizacja poniedziałek

Robert Kubica zaprasza na Rajd Polski:
Najlepsi kierowcy świata zapraszają na LOTOS 71. Rajd Polski from Rally Poland on Vimeo.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 
Więcej o całej F1 na OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi