KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Było dobrze, było git! [Aktualizacja środa – filmy z Argentyny, lista zgłoszeń Rajdu Sardynii]

fot. Colin Clark

Spora presja wyniku, jakim było dojechanie do mety, fatalne warunki oraz problemy w ciasnych sekcjach – z tym wszystkim musiał zmagać się Robert Kubica podczas zakończonego wczoraj Rajdu Argentyny. Mimo to załoga Kubica/Szczepaniak uplasowała się na 6. miejscu, pokonując w bezpośredniej walce Elfyna Evansa. Zapraszam na podsumowanie rajdu z najciekawszymi cytatami, omówieniem zmian, klasyfikacją i historią… psa.

Na początek wysłuchajmy podsumowania Roberta:

Przeczytajmy podsumowanie Macieja Szczepaniaka: Po pierwsze chciałbym podziękować serdecznie tym wszystkim, którzy kibicują nam niezależnie od wyników To WAM chciałbym dedykować tą “metę”. Choć wiemy że była ona nam bardzo potrzebna, to bardziej w charakterze zwrotu niż zadowolenia się 6 miejscem. Czeka nas jeszcze wiele pracy aby móc zrealizować cele jakie sobie stawiamy. Ale spróbujemy, krok po kroku. Robert pokazał że poza szybkością, o której wszyscy wiedzą ma również cierpliwość, a to dobry prognostyk. Raz jeszcze dzięki za ściskanie kciuków. Na koniec powtórzę truizm, dla takich kibiców warto rywalizować.

i Malcolma Wilsona: Jestem bardzo zadowolony, że Robert ukończył tak techniczny i
wymagający rajd bez incydentów. Trzymał się z dala od kłopotów i zdobył
wiele doświadczenia, które jest niezbędne na jego poziomie. Wiedza,
którą zdobył, przyczyni się do jego rozwoju. Zrobił krok w przód i jest
na drodze do dalszego progresu

Zwyciężyła dyscyplina

Start w Rajdzie Argentyny może okazać się przełomowy dla polskiej załogi. Kubica i Szczepaniak potrzebowali przerwania złej passy jak wody na pustyni i to się udało. W osiągnięciu tego wyniku kluczowa była dyscyplina, opanowanie i zmiany, które Robert wprowadził. Wszystko to złożyło się na bardzo dobry wynik. Trzeba jednak pamiętać, że przygody w poprzednim rajdzie nie oznaczały, że Robert ciągle popełniał błędy. Teraz jednak Robert robił wszystko, aby pech nie przeszkodził mu w osiągnięciu celu. A były nim…

pierwsze punkty

W Rajdzie Argentyny Robert Kubica i Maciej Szczepaniak zdobyli swoje pierwsze w tym sezonie punkty do klasyfikacji WRC. Są to również pierwsze punkty w karierze Roberta w aucie WRC, gdyż w ubiegłym sezonie zdobywał je w aucie WRC2. Oczywiście, po poprzedniej serii wpadek, teraz o wysokie miejsce w klasyfikacji generalnej będzie bardzo trudno i póki co nie wygląda ona dla nas jakoś bardzo korzystnie, ale mam nadzieję, że te 8 punktów w Argentynie otworzyło worek z punktami w tym sezonie dla Roberta, tak jak 8 punktów w Portugalii w ubiegłym roku.

Tak wygląda aktualna klasyfikacja WRC:

Pełne klasyfikacje TUTAJ.

Co ciekawe, wczoraj przez chwilę mogliśmy oglądać taką klasyfikację na stronie wrc.com:

Jest doświadczenie

Odnoszę wrażenie, że tegoroczny sezon jest wyjątkowy jeśli chodzi o rajdy WRC i panujące na nich warunki. Zarówno w Monte Carlo jak i Portugalii, a teraz w Argentynie słyszeliśmy, że warunki panujące na OS-ach są najgorsze w ostatnich 20 latach. I na te warunki trafia Robert. Tym razem poradził sobie w nich znakomicie i zebrał porcję niezwykle ważnego doświadczenia. Oczywiście, mam nadzieję, że w kolejnych rajdach nie będzie musiał zmagać się z tak złą aurą, ale jeżeli poradził sobie teraz, to łatwiej mu będzie również w lepszych warunkach. O tym, jak duże było błoto na OS-ach możecie przekonać się oglądając galerię z rajdu TUTAJ.

Nie było wiezienia się

Niektórym mogło się wydawać, że Robert przyjmując bardzo spokojne podejście do rajdu i ukończenie go za wszelką cenę, zdecyduje się na “wiezienie się” byle osiągnąć metę. Ale nic z tych rzeczy – Robert jadąc ostrożne i tak pokazywał dobre tempo – wyprzedził znacznie bardziej doświadczonych rywali, jadących w podobnych autach – Elfyna Evansa i Martina Prokopa. Co więcej, Robert bardzo dobrze kontrolował tempo i przewagę nad Evansem w ostatnim dniu rajdu. Właśnie do Brytyjczyka powinniśmy porównywać póki co czasy Roberta, bo obaj jadą pierwszy pełny sezon w WRC, choć oczywiście doświadczenie młodszego z kierowców jest większe. Zapewne kluczową rolę w utrzymywaniu dobrego tempa przy bezpiecznej (jak na rajdowe warunki) jeździe odegrały…

zmiany w opisie…

Robert mówił, że przygotowując się razem z Maciejem Szczepaniakiem do tego rajdu, tworzyli znacznie bezpieczniejszy opis. Polak narzekał nawet, że w niektórych partiach ten opis był zbyt bezpieczny. Najważniejsze było jednak dojechanie, a teraz Kubica i Szczepaniak mogą skupić się na szukaniu “złotego środka” w tworzeniu opisu.

… i stylu jazdy

Robert zmienił również styl jazdy, bardziej rzucając autem – wszyscy pamiętamy, że nawet Marcus Gronholm był zdziwiony tym, jak Robert pokonuje zakręty. Na asfalcie takie “bardziej wyścigowe” podejście daje lepsze efekty, ale nie sprawdzało się na luźnej nawierzchni. Niestety, nowe podejście połączone z ekstremalnymi warunkami na trasie i ciasnymi i krętymi OS-ami spowodowało, że Robert wielokrotnie przyznawał, że dają mu się we znaki ograniczenia związane ze stanem jego prawej ręki. Na pewno jednak był to dla niej dobry trening, a w kolejnych rajdach Kubicy powinno być już łatwiej.

Pies

Był to jeden z najzabawniejszych elementów tego weekendu – pies, który przez prawie 2 dni siedział przy stanowisku Roberta w parku serwisowym zrobił furorę wśród internautów. Kierowcy nadali mu imię John, ale w naszym głosowaniu na fanpage bloga na Facebooku, najwięcej głosów zebrało imię “Kubik”. Mnie “Fiestuś” bardziej by pasował. Tak czy siak należy dodać, że stwarzał on zagrożenie w boksach bowiem… Robert Kubica ma alergię na psią sierść 🙂

fot. Julian Porter

Złote cytaty

Robert Kubica zawsze był znany ze swoich ciętych ripost i złotych wypowiedzi. Nie inaczej było również tym razem. Poniżej kilka najciekawszych z minionego weekendu:

Nie wiem, nie jechałem nigdy po księżycu” – Robert na pytanie o “księżycowy krajobraz” OS-u.

Grałem w Richard Burns Rally i wiem, że jak auto jest na dwóch kołach, to trzeba zrobić kontrę

Lepiej ukończyć rajd na 6. miejscu niż go nie ukończyć, ale 4. czy 2. miejsce są jeszcze lepsze” – m-sport.co.uk

Teraz czeka nas kolejna dość długa przerwa w startach Roberta, ale oczywistym jest, że on sam nie będzie próżnował.

Rozstrzygnięcia konkursów

W ten weekend na blogu mieliśmy 2 konkursy, w których do wygrania były 4 nagrody (albo voucher 50% zniżki na nocleg w terminie Rajdu Polski blisko Mikołajek z posiłkami od rallytravel.pl albo zestaw naklejek bloga z podpisem Macieja Szczepaniaka). W pierwszym konkursie zadaniem było wytypowanie sumy miejsc Roberta Kubicy na wszystkich OS-ach. Wyniosła ona 116, a tak właśnie typowali  Janusz Hemperek i Veronika Bendzieszak. Trzecią nagrodę zgarnął Bartek Bugaj, który pomylił się o 1, tak jak kilka innych osób, ale był z nich najszybszy.

We wspomnianym wyżej konkursie na imię dla psa wygrał Daniel Daniello, drugie miejsce zajął Mateusz Przyszlakowski. Gratuluję wszystkim zwycięzcom!

A w ciągu najbliższego miesiąca czeka nas jeszcze więcej konkursów – tym razem oprócz wyżej wymienionych nagród, do zgarnięcia będą również bilety na Rajd Polski!

Na koniec podziękowania dla Was za wspólne śledzenie rajdu i wielkie emocje oraz dla Karola za pomoc w prowadzeniu relacji live, szczególnie w sobotni wieczór.

Aktualizacja 

Poniżej obejrzycie najciekawsze filmy z Robertem Kubicą z Rajdu Argentyny:

Organizatorzy Rajdu Sardynii (5-8 czerwca) podali listę zgłoszeń imprezy. Na  liście znajduje się 15 samochodów WRC, w tym Fiesta Roberta Kubicy i Maćka Szczepaniaka. Polacy wystartują z numerem 10. Prezentujący świetne tempo, acz nękany awariami Dani Sordo ustępuje miejsca Juho Hänninenowi w drugim fabrycznym Hyundaiu i20 WRC. Trzecim takim autem pojedzie Hayden Paddon, z którym w Robert rywalizował w zeszłym roku w WRC2. Dobrego występu będzie można się znowu spodziewać po Henningu Solbergu (Fiesta WRC). Do rywalizacji wracają także Khalid Al-Qassimi (Citroen DS3 WRC) i Jaroslav Melicharek (Fiesta WRC).

W WRC2 po raz pierwszy zobaczymy inne samochody klasy R5 niż Fiesta. Sebastien Chardonnet poprowadzi po raz pierwszy na trasach rajdowych MŚ Citroena DS3 R5, a Peugeota 208 T16 zapowiedział Karl Kruuda.

Oprócz Kubicy i Szczepaniaka Polskę reprezentować będą Hubert Ptaszek z Kamilem Kozdroniem w Fordzie Fiesta R2. Na liście zgłoszeń znajduje się łącznie 56 załóg.

Pełną listę zgłoszeń znajdziecie tutaj.

Aktualizacja środa

Hyundai poinformował, że również w Rajdzie Polski zespół wystawi 3 samochody w takim samym składzie, jak na Rajdzie Sardynii.

Przypomnijmy też, że podczas  najbliższego weekendu w Rajdzie Azorów będzie uczestniczył Kajetan Kajetanowicz. Robert Kubica brał udział w tym rajdzie w zeszłym roku i prowadził do 7 odcinka specjalnego z przed Janem Kopeckym i Craigiem Breenem. Późniejsze przygody spowodowały jednak, że rajd ukończył na 6 miejscu w klasyfikacji generalnej.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 
Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi