Zaledwie 29 załóg pojawi się na starcie Rajdu Argentyny – piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Wśród nich są oczywiście Robert Kubica i Maciej Szczepaniak, którzy będą jedynymi Polakami w rajdzie. Za miesiąc rywalizować będzie jedynie 11 aut WRC. Na trasach Rajdu Polski pojawiła się natomiast ostatnio wyjątkowa osoba.
Rajd Argentyny będzie drugą z trzech tegorocznych pozaeuropejskich rund WRC. Podobnie jak w Meksyku, na starcie pojawi się 29 załóg.
Pojedzie oczywiście czołówka kierowców WRC, na starcie pojawi się oczywiście Robert Kubica. Dla jego pilota, Macieja Szczepaniaka, będzie to 6. start w Argentynie. Oto czołówka, która pojedzie w rajdzie:
Pełną listę zgłoszeń można zobaczyć tutaj. Skromna frekwencja jest oczywiście spowodowana trudnym procesem logistycznym dla zawodników z Europy i związanymi z tym sporymi kosztami.
Przypomnę, że rajd zostanie rozegrany pomiędzy 9 a 11 maja. W Argentynie na załogi będzie czekać 14 długich OS-ów o łącznej długości ponad 400 km.
Najszybsza kobieta sprawdziła Rajd Polski
Michèle Mouton, menedżer Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, odwiedziła
niedawno Mikołajki i Druskienniki aby zapoznać się z trasą LOTOS 71.
Rajdu Polski. Rajdowa wicemistrzyni świata, triumfatorka czterech rund
światowego czempionatu w towarzystwie Jarosława Noworóla, dyrektora
zawodów polskiego klasyka oraz Algisa Poteliunasa, koordynatora rajdu na
Litwie przejechała wszystkie odcinki specjalne znajdujące się w
harmonogramie siódmej rundy mistrzostw świata zaplanowanej na 26-29
czerwca.
W ciągu trwającej dwa dni inspekcji Michèle Mouton
pokonała ponad 350 oesowych kilometrów za kierownicą Nissana Pathfindera
poznając walory szutrowych tras zarówno na Mazurach, jak i na Litwie,
gdzie rozegrany zostanie piątkowy etap (27.06.2014) LOTOS 71. Rajdu
Polski.
Michèle Mouton z uznaniem wypowiadała się o szybkich i
płynnych trasach, na których w ostatni weekend czerwca będą rywalizowali
najlepsi kierowcy świata. Jej cenne uwagi i wskazówki stały się również
podstawą do dokonania niewielkich korekt w harmonogramie rajdu.
Tanak koryguje plany, Sordo zamiast Hänninena
Ott Tanak, który imponował formą w Rajdzie Portugalii (nie pierwszy już
raz), zmienił swoje plany na ten sezon. Wspólnie z Malcolmem Wilsonem
uznał on, że nie dogaduje się jeszcze wystarczająco dobrze z nowym
pilotem i dlatego w Rajdzie Sardynii nie wystartuje autem WRC a Fiestą
R5.
Zamiast Juho Hänninena wystartuje Dani Sordo, który prezentował świetną formę podczas Rajdu Portugalii. Hiszpan wygrał 2 odcinki i cały czas notował czasy w czołówce, do momentu, aż na odcinku dojazdowym do pierwszego oesu w niedzielę awarii uległa półoś w jego Hyundaiu i20 WRC. Hänninen, dopóki jechał, notował czasy zbliżone do Roberta Kubicy lub wolniejsze. Oczekiwania wobec Fina były większe i tu należy upatrywać przyczyn zmiany planów.
Cierpliwości
Muszę Was uprzedzić, że zapowiadany na ten tydzień wywiad z Maciejem Szczepaniakiem o Robercie Kubicy, z przyczyn od nas niezależnych, zostanie opublikowany w późniejszym terminie.
Aktualizacja czwartek – Debiut Citroena DS3 R5 w rajdowych MŚ
Swój debiut w rajdowych MŚ zaliczy podczas Rajdu Sardynii nowy samochód R5 – Citroen DS3. Samochód, który niedawno posłużył Rudi Micheliniemu do zdobycia 6 miejsca w Rajdzie San Remo, uzyskał homologację od FIA z końcem marca i może być używany w rajdowych mistrzostwach świata. Kierowcą, który poprowadzi nowe auto, będzie Sebastien Chardonnet. Młody Francuz jest kolejnym świetnie zapowiadającym się kierowcą (o dziwo z Francji i o imieniu Sebastien…), który na koncie ma już tytuł WRC 3 za zeszły sezon.
Dzięki uczestnictwu Chardonneta w dobrym samochodzie, po raz kolejny podniesie się poziom sportowy tegorocznych mistrzostw WRC 2. Podczas Rajdu Portugalii mogliśmy zaobserwować świetny pojedynek Jariego Ketomaa z Nasserem Al-Attiyah. Również w Szwecji zwycięzcę od drugiego na mecie zawodnika dzieliły zaledwie 2 sekundy. W dalszej części sezonu, w walce o tytuł z pewnością będą się liczyć tacy zawodnicy jak Tanak czy Al-Rahji. I choć w Argentynie stawka jest niezbyt liczna, późniejsze, europejskie rundy WRC powinny być naprawdę interesujące we wszystkich klasach.
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy