KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Skromna stawka w Argentynie i nie tylko [Aktualizacja]

Zaledwie 29 załóg pojawi się na starcie Rajdu Argentyny – piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Wśród nich są oczywiście Robert Kubica i Maciej Szczepaniak, którzy będą jedynymi Polakami w rajdzie. Za miesiąc rywalizować będzie jedynie 11 aut WRC. Na trasach Rajdu Polski pojawiła się natomiast ostatnio wyjątkowa osoba.

Rajd Argentyny będzie drugą z trzech tegorocznych pozaeuropejskich rund WRC. Podobnie jak w Meksyku, na starcie pojawi się 29 załóg.

Pojedzie oczywiście czołówka kierowców WRC, na starcie pojawi się oczywiście Robert Kubica. Dla jego pilota, Macieja Szczepaniaka, będzie to 6. start w Argentynie. Oto czołówka, która pojedzie w rajdzie:

Pełną listę zgłoszeń można zobaczyć tutaj. Skromna frekwencja jest oczywiście spowodowana trudnym procesem logistycznym dla zawodników z Europy i związanymi z tym sporymi kosztami.

Przypomnę, że rajd zostanie rozegrany pomiędzy 9 a 11 maja. W Argentynie na załogi będzie czekać 14 długich OS-ów o łącznej długości ponad 400 km.

Najszybsza kobieta sprawdziła Rajd Polski

Michèle Mouton, menedżer Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, odwiedziła
niedawno Mikołajki i Druskienniki aby zapoznać się z trasą LOTOS 71.
Rajdu Polski. Rajdowa wicemistrzyni świata, triumfatorka czterech rund
światowego czempionatu w towarzystwie Jarosława Noworóla, dyrektora
zawodów polskiego klasyka oraz Algisa Poteliunasa, koordynatora rajdu na
Litwie przejechała wszystkie odcinki specjalne znajdujące się w
harmonogramie siódmej rundy mistrzostw świata zaplanowanej na 26-29
czerwca.

W ciągu trwającej dwa dni inspekcji Michèle Mouton
pokonała ponad 350 oesowych kilometrów za kierownicą Nissana Pathfindera
poznając walory szutrowych tras zarówno na Mazurach, jak i na Litwie,
gdzie rozegrany zostanie piątkowy etap (27.06.2014) LOTOS 71. Rajdu
Polski.

Michèle Mouton z uznaniem wypowiadała się o szybkich i
płynnych trasach, na których w ostatni weekend czerwca będą rywalizowali
najlepsi kierowcy świata. Jej cenne uwagi i wskazówki stały się również
podstawą do dokonania niewielkich korekt w harmonogramie rajdu.

Tanak koryguje plany, Sordo zamiast Hänninena

Ott Tanak, który imponował formą w Rajdzie Portugalii (nie pierwszy już
raz), zmienił swoje plany na ten sezon. Wspólnie z Malcolmem Wilsonem
uznał on, że nie dogaduje się jeszcze wystarczająco dobrze z nowym
pilotem i dlatego w Rajdzie Sardynii nie wystartuje autem WRC a Fiestą
R5.

Zamiast Juho Hänninena wystartuje Dani Sordo, który prezentował świetną formę podczas Rajdu Portugalii. Hiszpan wygrał 2 odcinki i cały czas notował czasy w czołówce, do momentu, aż na odcinku dojazdowym do pierwszego oesu w niedzielę awarii uległa półoś w jego Hyundaiu i20 WRC. Hänninen, dopóki jechał, notował czasy zbliżone do Roberta Kubicy lub wolniejsze. Oczekiwania wobec Fina były większe i tu należy upatrywać przyczyn zmiany planów.

Cierpliwości

Muszę Was uprzedzić, że zapowiadany na ten tydzień wywiad z Maciejem Szczepaniakiem o Robercie Kubicy, z przyczyn od nas niezależnych, zostanie opublikowany w późniejszym terminie.

Aktualizacja czwartek – Debiut Citroena DS3 R5 w rajdowych MŚ

Swój debiut w rajdowych MŚ zaliczy podczas Rajdu Sardynii nowy samochód R5 – Citroen DS3. Samochód, który niedawno posłużył Rudi Micheliniemu do zdobycia 6 miejsca w Rajdzie San Remo, uzyskał homologację od FIA z końcem marca i może być używany w rajdowych mistrzostwach świata. Kierowcą, który poprowadzi nowe auto, będzie Sebastien Chardonnet. Młody Francuz jest kolejnym świetnie zapowiadającym się kierowcą (o dziwo z Francji i o imieniu Sebastien…), który na koncie ma już tytuł WRC 3 za zeszły sezon.

Dzięki uczestnictwu Chardonneta w dobrym samochodzie, po raz kolejny podniesie się poziom sportowy tegorocznych mistrzostw WRC 2. Podczas Rajdu Portugalii mogliśmy zaobserwować świetny pojedynek Jariego Ketomaa z Nasserem Al-Attiyah. Również w Szwecji zwycięzcę od drugiego na mecie zawodnika dzieliły zaledwie 2 sekundy. W dalszej części sezonu, w walce o tytuł z pewnością będą się liczyć tacy zawodnicy jak Tanak czy Al-Rahji. I choć w Argentynie stawka jest niezbyt liczna, późniejsze, europejskie rundy WRC powinny być naprawdę interesujące we wszystkich klasach.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi