KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

W przyszłym tygodniu test Kubicy, M-Sport bez nowego przodu [Aktualizacja piątek: o Yarisie WRC]

blank
fot. M-Sport

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak w przyszłym tygodniu będą testować w Wielkiej Brytanii przed Rajdem Portugalii. Fiestę WRC będą oni dzielić z Mikko Hirvonenem. M-Sport – wbrew wcześniejszym zapowiedziom – nie zaprezentuje s Portugalii swojego auta po faceliftingu.

Przypomnijmy, że M-Sport miał zaprezentować nowy przód Fiesty już w Rajdzie Meksyku, ale z powodu wystąpienia nieprzewidzianych problemów podczas testów, zrezygnowano z tego pomysłu i auto po faceliftingu miało zostać zaprezentowane w Portugalii, tak jak zakładano na początku roku. Tak się jednak nie stanie i być może nowa Fiesta zadebiutuje dopiero podczas Rajdu Argentyny.

M-Sport zapowiadał również, że postara się o zorganizowanie testów przed Rajdem Portugalii dla Roberta Kubicy. Przed Rajdem Meksyku nie były one planowane, ale potem Malcolm Wilson powiedział, że będzie chciał dać Robertowi Kubicy kolejną okazję do zebrania doświadczenia.

Testy odbędą się w przyszłym tygodniu, ale nie w Portugalii, a w Greystoke Forest w Wielkiej Brytanii – częstym miejscu testów kierowców rajdowych. Oprócz Roberta Kubicy weźmie w nich udział również Mikko Hirvonen, a kierowcy będą wymieniać się autem.

Rajd Portugalii startuje 2 kwietnia – wszystkie informacje o nim znajdziecie TUTAJ.

Źródło: rallye-magazine.de

Aktualizacja

Toyota odbyła pierwsze testy związane z projektem wprowadzenia modelu Yaris do WRC, który według plotek planowany jest na 2016 lub 2017 rok. Podobno w okolicy, gdzie odbywały się testy pojawił się również Robert Kubica, który wraz z przyjaciółmi chciał je obejrzeć. Polak nie został jednak wpuszczony na teren jazd, a testy odbywały się w dużej tajemnicy. 

Za rozwój nowego programu rajdowego Toyoty odpowiedzialny jest Motorsport Italia. Ta sama firma zajmowała się przygotowywaniem „fabrycznych” samochodów Mini dla m.in. Armindo Araujo i Michała Kościuszko. Mówi się o możliwości debiutu japońskiego WRC już w przyszłym roku, na podobnej zasadzie jak Mini w 2011, czyli udziale w kilku rajdach przed pełnym sezonem 2016. 

Aktualizacja piątek

Wypowiedź rzecznika Toyoty sugeruje, że testowany we Włoszech Yaris nie będzie homologowany do sportu. Jeżeli Toyota powróci do WRC, to z nadwoziem bazującym na następcy obecnego modelu. Obecne testy służyły więc przede wszystkim testowi silnika oraz podzespołów mechanicznych. 

Najbardziej prawdopodobne jest zatem, że japoński producent dołączy do stawki WRC dopiero w 2017 roku, kiedy to wprowadzone zostaną nowe przepisy homologacyjne aut WRC. Samochody będą bardziej zbliżone do dzisiejszych aut R5, gdzie ideą jest realne obniżanie kosztów poprzez większe użycie seryjnych części oraz standaryzację elementów (np. wspólna skrzynia biegów dla wszystkich aut R5 i wspólne dyferencjały od SADEV’a). Zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praktyce, bo dotychczasowe próby obniżania kosztów zawsze sprawdzały się tylko przez kilka lat. Po jakimś czasie ceny aut zawsze rosły w stronę pół miliona euro, więc nie wydaje mi się, żeby i tym razem miało być inaczej. Cieszyć natomiast może fakt, że nikt nie rozważa wprowadzania „zielonych” przepisów regulujących przepływ paliwa, czy nakazujących stosowanie silników elektrycznych…

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi