KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

M-Sport szuka odpowiedzi przed Portugalią [Aktualizacja piątek – zmiany w regulaminie WRC]

blank
fot. M-Sport

Zespół M-Sportu jest w środku testów rozwojowych tegorocznego auta. W prywatnym lesie Greystoke Forest w Wielkiej Brytanii zespół szuka odpowiedzi dotyczących kłopotów z alternatorem, jakich doświadczył ostatnio Mikko Hirvonen. Nadal nie wiemy, czy w testach weźmie udział Robert Kubica.

Zespół przekazał dziś na Twitterze, że jest w środku testów rozwojowych auta. Chodzi m.in. o wyeliminowanie problemów z alternatorem. Malcolm Wilson, szef M-Sportu mówił w ubiegłym tygodniu dla wrc.com, że jest w stałym kontakcie z McLarenem, który jest dostawcą alternatorów.

W ubiegłym tygodniu jeden z niemieckich portali informował, że w tych testach weźmie udział Robert Kubica, ale jego udział nadal nie jest potwierdzony.

Przypomnę, że M-Sport ma również problemy z nowym faceliftingiem, którego zapowiadany na Rajd Portugalii debiut opóźni się.

Aktualizacja

Jak widać na poniższych zdjęciach, nowa wersja Fiesty upodabnia samochód rajdowy do cywilnego modelu ST nie tylko z przodu, ale i z tyłu.

blank
blank
fot. M-Sport

Testy mają trwać łącznie tydzień i będą kontynuowane po zakończeniu Rajdu Portugalii. Według ostatnich informacji Robert Kubica nie będzie brał w nich udziału.

Ponadto chcemy przeprosić za problemy z dostępem do forum dyskusyjnego. Firma dostarczająca usługi hostingowe przeżywa niespotykane dotychczas problemy. Jest to jednak na tyle renomowany dostawca, że z pewnością szybko uporają się z problemami i będzie można korzystać z forum bez problemów.

Zrobiliśmy także ukłon w kierunku odbiorców czytających bloga na komórkach – dostępna jest nowa  wersja mobilna bloga. Działać na niej będą oczywiście też relacje na żywo z Rajdu Portugalii i kolejnych imprez z udziałem Roberta Kubicy.

Aktualizacja piątek

Obradująca w Paryżu Komisja WRC wprowadziła kilka korekt do regulaminu sportowego rajdowych MŚ. Wprawdzie zmiany mają być zatwierdzone podczas obrad w Marakeszu 11 kwietnia, ale postanowiono je wcielić w życie już podczas zbliżającego się Rajdu Portugalii. Poniżej lista zmian:

  • Zmniejszona została liczba obowiązkowych przejazdów w shakedownie dla zawodników P1 i P2 (najwyższych list priorytetowych FIA) z 4 do 2. Robert Kubica jeździ z priorytetem FIA P1.
  • Zawodnicy jadący w systemie Rally 2 podczas ostatniego etapu będą również walczyć o bonusowe punkty na Power Stage’u. Dotychczasowy regulamin odsuwał takich zawodników od możliwości zdobycia dodatkowych 3, 2 lub 1 punktu.
  • Zawodnicy startujący dzięki Rally 2 będą znów ustawiani na listach startowych etapów jako pierwsi.

Zmagania sportowe w Portugalii rozpoczną się w środę o godzinie 15:30 naszego czasu, kiedy to zawodnicy P1 i P2 wyjadą na shakedown.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi