KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Przed Szwecją – Kubica traci na zmianie biegów, silna polska ekipa i głosowanie [Aktualizacja]

fot. Otire Shoot

Robert Kubica na pewno rozpoczął już przygotowania przed Rajdem Szwecji, drugą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. Polak prawdopodobnie już w ten weekend rozpocznie testy na śniegu. M-Sport musi jednak uporać się ze zbyt wolną zmianą biegów w aucie Roberta, ale to nie będzie dużym problemem. W Rajdzie Szwecji wystartuje dość silna polska ekipa, a szczególną uwagę będziemy przykładać do występu dwóch załóg w Fordach WRC.

Rajd Szwecji rozpocznie się dokładnie za 2 tygodnie. Dla Roberta Kubicy będzie to pierwsza okazja do jazdy w śnieżnych rynnach, charakterystycznych dla rajdu. Nowa nawierzchnia to nowe wyzwania, a jak napisał po Rajdzie Monte Carlo Maciej Szczepaniak na swoim profilu na portalu Facebook, przygotowania do występu w Skandynawii rozpoczną się już w ciągu kilku najbliższych dni.

Pewnym problemem podczas Rajdu Monte Carlo była zbyt wolna zmiana biegów w aucie Roberta. Jak wiemy FIA wydała zgodę dla M-Sportu na używanie systemu zmiany biegów przy kierownicy, wszystko oczywiście ze względu na ograniczenia prawej ręki Polaka. System używany w M-Sporcie jest inny niż w Citroenie – przede wszystkim bardziej niezawodny, ale jak przyznają ludzie z ekipy, potrzebuje jeszcze dopracowania.

Zmiana biegów odbywa się poprzez kompresor i skrzynię biegów. Używamy pneumatycznego systemu, w przeciwieństwie do Citroena, który używał systemu hydraulicznego. Musieliśmy dopasować elektronikę i odpowiednio spowolnić zmianę. Nie może być ona szybsza niż u innych kierowców a zatem Robert nie ma żadnej przewagi. Na tę chwilę opóźnienie jest nawet zbyt duże, przez co Robert traci do innych kierowców, a system działa na jego niekorzyść. Ze względu na późno podjętą przez niego decyzję o dołączeniu do ekipy mieliśmy mało czasu na rozwinięcie systemu – instalowaliśmy go dopiero na 5 dni przed rozpoczęciem pierwszego rajdu, a to za mało. Póki co jednak Robert radzi sobie z tym” – mówi Christian Loriaux, inzynier M-Sport, cytowany przez rallye-magazin.de.

Jest to zatem na pewno zadanie nad którym obecnie toczy się praca. System nie może dawać Robertowi żadnej przewagi, ale nie może również działać na jego niekorzyść. Zapewne pierwsze efekty poprawek wprowadzonych przez M-Sport zobaczymy już podczas Rajdu Szwecji, który zbliża się wielkimi krokami.

Oprócz załogi Robert Kubica/Maciej Szczepaniak, zobaczymy w nim trzy inne polskie załogi. Jak już zapewne wiecie, do współpracy z Michałem Sołowowem powróci Maciej Baran. Rok temu ta sama załoga Synthos Cersanit Rally Team zajęła w tej imprezie 12. miejsce, wyrównując polski rekord, należący do “szpiega” Roberta Kubicy, Tomasza Kuchara (2002 rok).

W Skandynawii wystartują również Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2) oraz Łukasz Kabaciński i Szymon Gospodarczyk (Renault Clio R3). Łącznie w rajdzie wystartują 44 załogi w tym 18 w klasie WRC.

Zarówno na Facebooku, jak i na Twitterze namawiam Was dziś do głosowania na Roberta w plebiscycie portalu onet.pl na najlepszego polskiego sportowca 2013. Dziś, w piątej parze 1/8 finału, Robert “zmierzy się” z Katarzyną Pawłowską (Kolarstwo torowe). Warto oddać głos na Kubicę i sprawić, że przejdzie do następnej rundy. Głosowanie TUTAJ.

Aktualizacja

Cesare Fiorio, który jako menadżer Lancii wielokrotnie zdobywał tytuł
mistrza świata konstruktorów WRC, a potem był m.in. szefem Ferrari w F1,
wyraził ostatnio opinię, że Robert Kubica popełnia błędy na rajdowych
trasach ze względu na swoje ograniczenia fizyczne:

Kubica to
utalentowany kierowca, któremu zawsze szło dobrze. W rajdach – według
mnie – musi się jeszcze bardzo poprawić. Jego ograniczenia fizyczne,
porównując z jego rywalami, nie są w pełni rekompensowane przez talent.
Jego ograniczenia sprawiają, że ostatecznie popełnia więcej błędów od
innych. W rajdach wygrywa ten, kto popełni ich najmniej
” – powiedział
Fiorio.

No cóż, Robert z tego co wiemy mówi, że w rajdówce nie czuje prawie zupełnie ograniczeń. Chyba lepiej zaufać Robertowi.

Źródło: Rallye-magazin.de

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Popularne tagi