KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Podsumowanie rajdowego sezonu Roberta Kubicy – część 3 [Aktualizacja środa – onboard Roberta z Ronde Citta dei Mille, start w Janner?]

blank

Niepowodzenia i sukcesy na Rajdzie Polski, a potem absolutna dominacja z wielkim wynikiem aż do przykrego finału – to ostatnia część rajdowego sezonu Roberta Kubicy. Zapraszam na jej podsumowanie.

PIERWSZĄ CZĘŚĆ PODSUMOWANIA PRZECZYTACIE TUTAJ

DRUGĄ CZĘŚĆ PODSUMOWANIA PRZECZYTACIE TUTAJ

Czas na trzecią, ostatnią już część podsumowania sezonu rajdowego Roberta Kubicy. Tym razem początek i koniec nie będą zbyt wesołe, ale za to „środek” rewelacyjny.

Rajd Polski

Wielki powrót Roberta Kubicy po wypadku do swojej ojczyzny, spotkanie się z kibicami i walka z krajowymi kierowcami – taki był plan na wrześniowy Rajd Polski. Plan, który nie do końca się udał.

Jak się zaczęło – wszyscy wiemy:

W wyniku awarii wahacza na poprzedniej hopie, Robert miał groźny wypadek, w którym poważnie uszkodził auto. Były chwile niepewności, czy Kubica w ogóle wystartuje w rajdzie, ale udało się i Polak przystąpił do rywalizacji, rywalizacji na błocie. Warunki pogodowe były fatalne, zarówno na trasach, jak i w parku serwisowym. Wielu kierowców narzekało, wielu się zakopywało, ale byli też tacy, którzy nazywali pozostałych mięczakami i twierdzili, że warunki są dobre. Załogom nie było dane zapoznać się ze wszystkimi OS-ami w przewidzianym terminie i musieli zrobić to w piątek.

blank

Odcinek kwalifikacyjny padł łupem Kubicy, który wybrał 4. pozycję startową. Rozgrywany w sobotę pierwszy OS Robert i Maciej kończą na 7. miejscu. Kolejny na 3. a trzecia próba pada ich łupem. W generalce jest drugie miejsce, które potem Robert na chwilę traci na rzecz Kajetana Kajetanowicza. Na stadionie w Mikołajkach Robert wygrywa swój drugi OS, liderem jest Brian Bouffier.

blank

Na ostatnim sobotnim OS-ie, liczącym aż 25 km, Kubica urywa koło po uderzeniu w kamień i z trudem dojeżdża do mety na trzech. Po długich poszukiwaniach koła i kilku godzinach, Kubica wraca do serwisu, ale tuż przed północą zapada decyzja, że Kubica i Baran nie wystartują w niedzielę. Zawieszenie dałoby się naprawić, ale istniało ryzyko uszkodzenia silnika.

W niedzielę Robert spotkał się jeszcze z kibicami, brodząc po kostki w wodzie i błocie oraz udzielił kilku wywiadów: „Szkoda, że tak to się zakończyło, bo mimo że jechałem tutaj o nic, to było miło zobaczyć tylu kibiców na odcinkach, mimo że pogoda nie dopisała. Chciałem pojechać dalej, odwdzięczyć się kibicom, ale musimy myśleć o kolejnych rajdach” – powiedział Robert dla TVP.

blank

Rajd Wogezów

Przepisy WRC mówią, że załoga startująca w Rajdowych Mistrzostwach Świata, nie może trenować w kraju, w którym odbywa się runda WRC, na 3 tygodnie przed jej rozegraniem. Kubica i Baran postanowili obejść ten przepis i wystartować w Rallye Vosgien, małej asfaltowej imprezie, która miała ich przygotować do startu w Rajdzie Francji.

blank

Na starcie byli m.in. Sebastian Chardonet i Quentin Gilbert, ale nie mieli oni szans z Kubicą. Polak wygrał wszystkie 10 OS-ów i na mecie miał ponad 4 minuty przewagi nad Gilbertem.

blank




Rajd Francji

Rajd Francji był imprezą bez większej historii. Robert i Maciej na asfalcie czuli się jak ryba w wodzie. Wygrali pierwsze 8 OS-ów, a już po trzecim mieli dwie minuty przewagi nad Elfynem Evansem. Przed Kubicą stało to samo zadanie co ostatnio – bezpiecznie dowiedź do mety zwycięstwo. Zrobił to, po drodze wygrywając jeszcze kilka prób. Na mecie miał ponad 4 minuty przewagi nad Evansem.

blank

blank

blank

blank

Co bardzo ważne, po tej imprezie Robert Kubica i Maciej Baran awansowali ponownie na 1. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC2. Jak wiemy, prowadzenia nie oddali już do końca sezonu.

Rajd Hiszpanii

Była to ostatnia runda WRC zaplanowana w sezonie dla Roberta Kubicy. Polak miał w niej miejscem na podium przypieczętować tytuł mistrza świata WRC2. W tygodniu poprzedzającym Rajd Hiszpanii potwierdzono, że Robert wystartuje w Rajdzie Wielkiej Brytanii autem WRC.

blank

Hiszpania również była rajdem bez większej historii. Robert już pierwszego dnia zrobił sobie 50-sekundową przewagę nad Evansem, wygrywając wszystkie 3 OS-y. Drugiego dnia rajdu również wygrał wszystkie próby i kończył go mając ponad 4 minuty przewagi nad Seppem Wiegandem.

blank

Trzeciego dnia Robert jechał bardzo ostrożnie i ostatecznie na metę dowiózł ponad 5 minut przewagi i zapewnił sobie Mistrzostwo Świata WRC2. Co symptomatyczne, Robert był o ponad 2 minuty szybszy od swojego głównego rywala w walce o tytuł, Abdulaziza Al-Kuwariego, który… jechał autem WRC.

To miłe uczucie. To zdecydowanie dobry dzień dla nas. Przed wypadkiem pracowałem tylko na rezultat, to był mój priorytet. Ale kiedy ma się takie ograniczenia jak ja i nie jest się w 100% zdrowym, to zdrowie staje się priorytetem. Bez niego nie da się niczego zrobić. Miło jest coś osiągnąć w motorsporcie. Jechałem dobrze nawet na nawierzchni, której nie znałem, czyli szutrze. Na nim trudniej jest kierować, a moje ramię nadal nie pracuje perfekcyjnie, ale na tyle dobrze by jechać szybko i bezpiecznie” – powiedział Kubica po zdobyciu tytułu.

blank

Kubica i Baran, jako pierwsi Polacy w historii, zdobyli tytuł mistrzów świata w rajdach, oprócz tego zdobyli najwięcej punktów w historii spośród wszystkich polskich załóg w jednym sezonie.

Rajd Wielkiej Brytanii

To nie był planowany start, choć był brany pod uwagę już na początku sezonu, o ile Kubica zdobędzie tytuł WRC2. Ta impreza niewiele zmieniała jeżeli chodzi o podejście Kubicy czy Citroena do jego kariery. A przynajmniej taki był zamysł.

To, co najważniejsze w rajdzie, wydarzyło się na długo przed nim – kiedy Maciej Baran oznajmił Robertowi, że nie pojedzie z nim w aucie WRC ani w Walii, ani w przyszłym sezonie. Dla Kubicy był to potężny cios, który sprawił, że Robert chciał się wycofać. Na to jednak nie było już czasu. Naprędce Robert zaangażował Michele Ferrarę, z którym długo trenowali przed rajdem.

blank

Pierwszy dzień rywalizacji to świetna jazda Kubicy i kolejno 8., 7., i 6. miejsca. Niestety, już pierwszy piątkowy OS przyniósł wypadek w niegroźnej sytuacji. Robert dachował po lekkim ześlizgnięciu się do rowu. Auto przez kilka godzin stało na dachu, a kierowca i pilot czuwali przy nim. Do serwisu wrócili późno, ale mechanicy Citroena zdołali naprawić auto.

blank

blank

Kubica dzięki Rally 2 wziął udział w sobotnich OS-ach. Na pierwszym było nieźle, ale drugi zakończył się wypadkiem, dużo poważniejszym:

Klatka bezpieczeństwa została naruszona i niestety, Robert nie mógł kontynuować jazdy w niedzielę, nawet mimo chęci Citroena.

blank

Ronde Citta dei Mille

Start w tym rajdzie Roberta, szczególnie z Jakubem Gerberem, był dość niespodziewaną informacją, ale wszyscy uważnie się mu przyglądaliśmy. Robert po raz pierwszy w swojej karierze startował Peugeotem 207 S2000. W sobotę nie poznaliśmy wyników shakedownu, w niedzielę rozegrano 4 próby o długości 8 km.

blank

Na pierwszym OS-ie w aucie Roberta doszło do uszkodzenia półosi i Polak stracił prawie 50 sekund do najlepszych, zajmując 44. miejsce. W kolejnych próbach było już bez problemów – Robert wykręcał coraz lepsze czasy, dwukrotnie notując 3. czas i awansując w generalce.

blank

Na ostatnim OS-ie Kubica pojechał znakomicie, zajął 2. miejsce i awansował na 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, wygrywając jednocześnie swoją klasę. Oto ostateczna klasyfikacja rajdu

blank

A już jutro, właśnie w tym wpisie, przeprowadzę plebiscyt na zdjęcie sezonu – spośród wszystkich, które ukazały się na blogu w tym sezonie, wybierzemy to, które jest najlepsze, najładniejsze, najwięcej opowiada – to Wy ustalicie kryteria i wybierzecie zdjęcie. Zapraszam!

Aktualizacja

Oto onboard Roberta z Ronde Citta dei Mille:

Aktualizacja środa


Pojawiły się pogłoski, że Robert Kubica może w ramach przygotować do Rajdu Monte Carlo, wystartować w Janner Rally, pierwszej rundzie sezonu ERC, która zostanie rozegrana pomiędzy 3 a 5 stycznia. Serwis motorline.cc cytuje słowa organizatorów, którzy mówią, że start Polaka jest prawdopodobny, ale jeszcze nie mogą go potwierdzić.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl    

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi