Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

blank

Kubica z „10” w 2014 roku, dłuższy wywiad i wizyta w M-Sport [Aktualizacja poniedziałek]

blankWreszcie ukazała się lista zgłoszeń Rajdu Monte Carlo. Robert Kubica jest zgłoszony w zespole RK M-Sport World Rally Team, póki co jeszcze bez pilota. Robert będzie w najbliższym sezonie jeździł z numerem „10”. Robert w wywiadzie dla TVP opowiedział o sezonie 2014, a wczoraj odwiedził M-Sport.

Na początku tygodnia poznaliśmy listę zgłoszeń najbliższego rajdu Roberta – Janner Rallye w Austrii. Teraz wreszcie została opublikowana lista zgłoszeń do pierwszej rundy WRC w nowym sezonie, Rajdu Monte Carlo.

Robert widnieje na niej z numerem 10 i właśnie z tym numerem – podobnie jak podczas swojego debiutu w WRC w Rajdzie Wielkiej Brytanii – Polak będzie jeździł w najbliższym sezonie. Nie podano nadal nazwiska pilota Roberta Kubicy. Polak jeszcze nie zdecydował, kto będzie siedział na jego prawym fotelu, choć wiele wskazuje na to, że będzie to Jakub Gerber.

blank

Zaskakująca jest natomiast nazwa zespołu, w jakim będzie jeździł Robert – RK M-Sport World Rally Team. W nazwie nie ma zatem Lotosu, który miał być tytularnym sponsorem zespołu Kubicy w przyszłym sezonie. Być może jednak nazwa zespołu będzie skorygowana na liście startowej.

Bardzo dobrą wiadomością dla kibiców z Polski jest obecność na liście zgłoszeń trzykrotnego mistrza naszego kraju, Braina Bouffier, który wystartuje w prywatnym zespole M-Sportu.

Wczoraj TVP Sport opublikowało obszerny wywiad z Robertem dotyczący przyszłego sezonu, można zobaczyć go poniżej:

Robert odwiedził wczoraj M-Sport, przyglądając się zapewne przygotowaniom swojego auta:

blank

Aktualizacja sobota


Na stronie rallye-magazin.de ukazał się artykuł dotyczący powodów rozstania Roberta Kubicy z Citroenem.


Yves Matton powiedział: „To naprawdę było ryzyko, kiedy zaproponowaliśmy mu start w jednym z naszych samochodów w Rallye du Var w 2012 roku. Ten pomysł wypalił i był początkiem naszej współpracy w tym sezonie. Robert nigdy wcześniej nie startował na szutrze, wiedzieliśmy, że jest szybki na asfalcie. Uczynił niesamowite postępy, poprawił swoją szybkość i pracował cholernie ciężko. Niestety, nie będziemy współpracować w przyszłym sezonie i nie jest to wina Citroena czy Roberta, ale sponsorów.


Matton obwinia za tę sytuację Lotos, sponsora Roberta. „Total próbował uczynić wiele dla Lotosu aby zaakceptować jego sponsorowanie Roberta. Lotos nie chciał jednak nic zmienić i porozumienie nie było możliwe. Total sponsoruje nas od 45 lat i musieliśmy przerwać negocjacje” – powiedział Matton.

Aktualizacja poniedziałek

A na oficjalnej stronie Roberta Kubicy ruszyły przygotowania do nowego sezonu 🙂

blank

 

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy  

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Popularne tagi