KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Podsumowanie występu Roberta Kubicy w Rajdzie Francji i nie tylko [aktualizacja godz. 19 – nowy kask wyścigowy Kubicy?]

blank

To był kolejny znakomicie rozegrany rajd przez Roberta Kubicę – szybki nokaut w pierwszych OS-ach, a następnie kontrola sytuacji i pokaz umiejętności. Robert w słabszym aucie jechał świetnie i choć deklarował, że punkty są priorytetem, to wszyscy wiemy o co toczy się gra.

Niektórzy śledzący Rajd Francji mogliby powiedzieć, że był on dość nudny. Robert Kubica tak naprawdę nie miał z kim walczyć. Zasadniczo to prawda – Robert, gdy jechał normalnym tempem był w stanie dokładać Elfynowi Evansowi po sekundę na kilometrze, mimo że Walijczyk jechał szybszym autem niż Robert.

Robert, nawet jadąc spokojnie ostatniego dnia, był w stanie dotrzymywać tempa autom WRC, a kilka z nich nawet pokonał. Taki wyczyn, biorąc pod uwagę to, że Robert jechał pierwszy raz w tej imprezie, jest dowodem wielkich umiejętności i profesjonalnego przygotowania.

Kubica objął po tym rajdzie prowadzenie w klasyfikacji WRC2 i jeżeli w Rajdzie Hiszpanii zajmie przynajmniej 2. miejsce, to na pewno zdobędzie tytuł mistrza świata – i to już w pierwszym sezonie startów! Ba, Robert już ma zapewniony tytuł wicemistrza. Zdobycie mistrzostwa na pewno nie jest głównym celem krakowianina, choć przed rajdem mówił, że „punkty są priorytetem”.

W pięciu ostatnich startach Robert 4 razy wygrywał i raz był drugi – to genialny wynik i nie da się go nie docenić. Śmiem twierdzić, że Robert ma większy talent do rajdów niż wyścigów, choć i tu i tu niewielu jest na świecie, którzy mogą z nim konkurować.

Wiadomo już, że ten sezon, jak by się nie skończył, będzie dla Roberta sukcesem. Ale co z przyszłym? Oczywiście, wszyscy chcielibyśmy powrotu do F1, ale życie to nie jest bajka i scenariusz może być inny.

W zgodnej opinii niemal wszystkich, jeżeli Kubica nie przejdzie w przyszłym roku do auta klasy WRC, to raczej nie zostanie w rajdach, chyba że połączy ponowne starty w WRC2 z jakąś serią wyścigową. Odwrotnie mówiąć – jeżeli zostanie w rajdach, to tylko w klasie WRC. Jazda w niższych – jak widać po obecnym sezonie – nie ma sensu, bo choć co prawda wygrywanie jest miłe, ale wożenie się przez 16. OS-ów byle utrzymać ogromną przewagę już mniej.

Chodzą – dość głośne – słuchy, że Robert jeszcze w tym roku pojawi się w aucie WRC Citroena – podczas Rajdu Walii. Polak miałby wtedy sprawdzić się na tle najlepszych, ale przede wszystkim poczuć auto. O tym czy tak się stanie dowiemy się za kilkanaście dni, kiedy zostanie opublikowana lista zgłoszeń ostatniego rajdu sezonu.

Tak czy siak trzeba cały czas mieć na uwadze, że ostateczna decyzja należy do Roberta – tylko on wie, w jakiej jest kondyncji, tylko on zna szczegóły swoich rozmów dotyczących 2014 roku i tylko on podejmie decyzję.

Nie jest tajemnicą, że jeżeli by mógł (w aspekcie fizycznym) to wróciłby do F1 bez mrugnięcia okiem. Sam wielokrotnie podkreślał, że bez problemu będzie w stanie znaleźć zespół, który udostępni mu bolid. I choć sytuacja w F1, związana z wszechobecnością paydriverów, robi się coraz trudniejsza, to jestem pewien, że któryś z 9 najlepszych zespołów dałby szanse Kubicy, którego powrót byłby nie tylko w Polsce, wielkim wydarzeniem.

Aktualizacja

We francuskim L`Equipe ukazał się artykuł dotyczący przyszłości Roberta Kubicy. Autor stawia w nim tezę, że Polak miałby zastąpić w Citroenie słabo spisującego się Mikko Hirvonena, nie ma w tym tekście jednak żadnych potwierdzonych informacji, a całość jest jedynie przypuszczeniem autora. 

Aktualizacja godz. 16:50

Produkująca kaski wyścigowe firma Bell opublikowała na swoim profilu galerię podpisaną: Robert Kubica`s new Bell Helmet 2013… Galerię możecie zobaczyć TUTAJ, poniżej jedno ze zdjęć. Do tej galerii należy jednak podejść z odpowiednim dystansem, to nie musi nic oznaczać. Robert mógł „jedynie” sygnować model kasku swoim nazwiskiem.

blank
blank

blank

blank

Aktualizacja godz. 19:00

Oficjalny profil Roberta Kubicy na Facebooku (ale nie prowadzi go Robert!) napisał: „Podziękowania za prezent dla Bell Racing Europe”. 

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi