KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Robert Kubica w Rajdzie Polski – wprowadzenie i premiera nowego filmu KuBikaTv [aktualizacja wtorek godz. 21:35 – zawiodło zawieszenie? Film z dachowania]

blank

Rozpoczyna się tydzień wielkich rajdowych emocji z Robertem Kubicą w roli głównej – już od środy kierowcy będą zapoznawać się z trasą 70. Rajdu Polski, a w sobotę rywalizacja rozpocznie się na dobre. Zobaczcie, co nas czeka w tym tygodniu – poniżej pełny harmonogram rajdu, szczegółowe mapy OS-ów oraz rozkład transmisji telewizyjnych.

Niektórzy już się pakują, inni planują zajęcia zawodowe i domowe, a wszystko aby śledzić 70. Rajd Polski, wielką imprezę motorpsortową w naszym kraju z udziałem najlepszego polskiego kierowcy – Roberta Kubicy.

Polak będzie w Mikołajkach, gdzie będzie mieściła się baza rajdu, prawdopodobnie już od wtorku, 10 września. Zapoznanie z trasą przewidziano na środę i czwartek. W piątek na torze w Mikołajkach odbędzie się odcinek kwalifikacyjny, a o godz. 20 ceremonia startu i wyboru pozycji startowych.

Sobota i niedziela to 13 OS-ów o łącznej długości ponad 230 kilometrów. Do tego ponad 421 km odcinków dojazdowych.

Oto harmonogram rajdu:
10 września 2013, wtorek
18:00 – 22:00 – otwarcie biura rajdu
wydawanie dokumentów do zapoznania z trasą

11 września 2013, środa
10:00 – rozpoczęcie zapoznania z trasą

12 września 2013, czwartek
08:00 – otwarcie parku serwisowego
16:00 – otwarcie biura prasowego
18:00 – zakończenie zapoznania z trasą

13 września 2013, piątek
07:00 – 12:00 – badanie kontrolne

12:00 – 15:00 – wolne przejazdy odcinka kwalifikacyjnego – tor w Mikołajkach

16:00 – 18:00 – odcinek kwalifikacyjny – tor w Mikołajkach
20:00 – ceremonia startu i wybór pozycji startowych
do I etapu rajdu
– Plac Wolności w Mikołajkach

14 września 2013, sobota
godz. 8:48 – Tałty (14,54 km)
godz. 9:40 – Baranowo (17,51 km)
godz. 11:36 – Mrągowo (25,16 km) – LIVE EUROSPORT
godz. 14:10 – Tałty 2 (14,54 km)
godz. 15:02 – Baranowo 2 (17,51 km)
godz. 16:11 – Mikołajki (2,5 km)
godz. 18:06 – Mrągowo 2 (25,16 km) – LIVE EUROSPORT

15 września, 2013, niedziela
godz. 7:05 – Biskupiec (15,58 km)
godz. 8:17 – Użranki (15,14 km)
godz. 10:06 – Mateuszek (26,02 km) – LIVE EUROSPORT
godz. 15:05 – Biskupiec 2 (15,58 km)
godz. 16:17 – Użranki 2 (15,14 km)
godz. 18:06 – Mateuszek 2 (26,02 km) – LIVE EUROSPORT

Rozkład poszczególnych OS-ów wraz ze wszystkimi potrzebnymi informacjami znajdziecie na obrazkach poniżej – pochodzą one z oficjalnej strony 70. Rajdu Polski – www.rajdpolski.pl:

blank

blank

blank

blank

blank

blank

Trasa rajdu

W tym roku kierowcy będą dwukrotnie pokonywać całkiem nowy odcinek rajdu, a jeden OS został mocno zmieniony. Na nich zatem, różnice doświadczenia pomiędzy Robertem Kubicą i innymi kierowcami będą mniejsze. O tym, jak wygląda trasa rajdu możecie przekonać się na poniższym filmie:

Oto program transmisji telewizyjnych:

Sobota, 14 września:
godz. 11:30 – Eurosport – relacja LIVE z OS-u Mrągowo 1 (19,14 km)
godz. 18:00 – Eurosport – relacja LIVE z OS-u Mrągowo 2 (19,14 km)
godz. 20:05 – TVP1 – Kronika Rajdu Polski

Niedziela, 15 września 2013:
godz. 10 – Eurosport – relacja LIVE z OS-u Mateuszek 1 (23,77 km)
godz. 18 – Eurosport – relacja LIVE z OS-u Mateuszek 2 (23,77 km)
godz. 20:05 – TVP1 – Kronika Rajdu Polski

Wiadomo już, że podczas relacji Eurosportu, samochód Roberta Kubicy będzie jednym z dziesięciu, które będą wyposażone w kamery „onboard”.

Rywale

Jak wiemy, na starcie 70. Rajdu Polski pojawi się aż 85 załóg z kilkudziesięciu krajów, w tym czołówka Rajdowych Mistrzostw Europy i najlepsi krajowi kierowy.

Jeżeli chodzi o europejską czołówkę, to na liście startowej widnieją
nazwiska pierwszych trzech kierowców klasyfikacji ERC, Jana Kopeckiego,
Craiga Breena i Bryana Bouffier. Pojawi się również Michał Kościuszko,
który po złamaniu podstawy kręgu podczas Rajdu Niemiec dostał zgodę
lekarzy na start. Zarówno on, jak i Kajetan Kajetanowicz, doskonale
znają mazurskie trasy i na pewno będą jednymi z tych, którzy mogą
zamieszać w klasyfikacji generalnej. Ciekawy powinien być również występ
Krzysztofa Hołowczyca. Mocny może być również Michał Sołowow.
Kielczanin, podobnie jak Hołowczyc i Kubica pojedzie autem RRC. Autami w
specyfikacji R5 pojadą Kajetanowicz i Kościuszko.

Robert jest przez wielu wskazywany jako jeden z faworytów rajdu, ale na pewno rywalizacja będzie bardzo zacięta.

Oto lista zgłoszeń rajdu:

blank

PEŁNĄ LISTĘ ZGŁOSZEŃ ZNAJDZIECIE TUTAJ

Kibice na rajdzie

Tym wszystkim, którzy wybierają się na Rajd Polski, polecam zakładkę „kibice” na oficjalnej stronie rajdu, gdzie znajdziecie bardzo ciekawe i przydatne informacje dotyczące biletów, kibicowania i bezpieczeństwa. Ważne, abyśmy dbali o spokojne i bezpieczne przeprowadzenie tych wielkich zawodów.

Relacja na blogu

Jeżeli chodzi o relację na blogu, to zrobię wszystko, aby była ona przynajmniej tak dobra, jak relacje z poprzednich rajdów, choć może nie być to łatwe. W zamian może uda się zdobyć coś ciekawego, ale o tym przekonam się w trakcie rajdu.

Premiera

A na koniec mam dla Was niespodziankę – premierę najnowszego filmu KuBikaTv, podsumowującego ostatnie kilka miesięcy startów Roberta Kubicy. Miłego oglądania!

Aktualizacja

Eurosport opublikował obszerny wywiad z Robertem Kubicą przed Rajdem Polski. Oto najciekawsze fragmenty:

Jak ważny jest dla Ciebie start w Rajdzie Polski?

Rajd Polski jest dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem, ale ponieważ będę startował we własnym kraju, kibice uważają, że to będzie jazda na własnym terenie. Szczerze mówiąc, nigdy nie byłem w tych okolicach. Nie mam pojęcia o tym, jak wyglądają odcinki specjalne. Podobnie, jak było to w przypadku innych rajdów, w których startowałem, także Rajd Polski będzie dla mnie całkowitą nowością. Słyszałem wiele dobrego o tej imprezie, widziałem masę materiałów wideo i wydaje się, że ten rajd jest zupełnie inny niż te, w których do tej pory startowałem. Odcinki przypominają trochę Finlandię, ale tylko pod względem prędkości. Reszta, czyli nawierzchnia, ukształtowanie, zakręty, to coś zupełnie innego.

Pamiętasz, kiedy po raz ostatni startowałeś w Polsce w zawodach?

W 2004 roku wystartowałem w Barbórce, krótkim rajdzie w Warszawie, który tradycyjnie zamyka sezon. Ale to bardzo kompaktowa impreza, odcinki zlokalizowane są w mieście i łącznie mieliśmy do pokonania około 20 kilometrów. Później, w 2005, pojechałem „zerówką” przed rajdem w Krakowie, który był zaliczany do klasyfikacji mistrzostw Polski. Ale ostatnia duża impreza, to były zawody kartingowe, pewnie ponad 15 lat temu. Wtedy byłem jeszcze bardzo młody, ale zawsze pamięta się takie rzeczy. Wtedy, w Polsce, w zawodach kartingowym radziłem sobie doskonale. To był początek mojej przygody ze sportem motorowym. Od kiedy miałem 10 lat, ścigałem się w Polsce przez trzy sezony, ale później, po 1998 roku zacząłem ścigać się w Europie, w międzynarodowych zawodach.

Jak przygotowujesz się do startu w Rajdzie Polski?

W najbliższych dniach jedziemy na testy, ale nie będzie to jakaś ogromna dawka jazdy. Jesteśmy w nieco specyficznej sytuacji, bo Rajd Polski nie jest zaliczany do mistrzostw, w których ścigam się w szerokim zakresie. To dodatkowa impreza, ale dobra okazja zarówno dla mnie jak i dla mojego pilota, żeby pokazać się w Polsce. Będziemy testować samochód, ponieważ Rajd Polski jest bardzo specyficzny, więc musimy się do niego przygotować. Ale testy nie będą bardzo intensywne. Zawsze trzeba się przygotować do rajdu, ale, jak wspominałem, do Polski przyjeżdżamy przede wszystkim po to, żeby dobrze się bawić. Nie ma wielkiego ciśnienia, nie ma presji. Będę zrelaksowany, pokażę się kibicom, sponsorom, ale przy okazji mam nadzieję, że pojedziemy dobrze.

Kiedy spojrzysz na swoje tegoroczne wyniki, masz wrażenie, że zrobiłeś duże postępy, czy wciąż jeszcze się uczysz?

Oczywiście, że się uczę. Nie zapominajcie, że starty w tym sezonie rozpocząłem w marcu od Rajdu Wysp Kanaryjskich. Później pojechałem na rajd WRC do Portugalii, z całkowicie zerowym doświadczeniem na nawierzchni szutrowej. Jasne, że robię postępy, z rajdu na rajd jest coraz lepiej, to normalne. Startuję w tym roku w wielu imprezach, ale każda jest kompletnie inna, więc przy okazji mam możliwość zbierania doświadczeń i ciągłej nauki. Tak będzie tez w czasie Rajdu Polski. Nigdy jeszcze nie jechałem po takiej nawierzchni, gdzie jest masa piaszczystych fragmentów, wąskie drogi, a przy tym rozwijamy ogromne prędkości. To będzie kolejne nowe doświadczenie. Bez wątpienia, jestem lepszym kierowcą, niż sześć miesięcy temu, ale, jak wspomniałem, to zupełnie normalne. Ale zdaję sobie sprawę z tego, że przede mną jest jeszcze bardzo długa droga. Każdy start, zapoznanie z trasą, jest dla mnie czymś nowym, czymś, co wymaga ode mnie ogromnego nakładu energii. Każdy nowy start to wiele nowych pytań. Nigdy nie wiesz, co się może wydarzyć na odcinkach specjalnych, przez głowę przelatuje wiele myśli i wątpliwości. W Polsce będzie tak samo, ale wiedziałem o tym od początku, znów będę się uczył nowych rzeczy.”

Jesteś dumny ze swoich tegorocznych osiągnięć?

Szczerze mówiąc, jestem zadowolony z postępu, jaki zrobiłem. Nie chodzi mi o wyniki, ale bardziej o to, jak radze sobie z samochodem i moją ręką. Jest coraz lepiej i cieszę się z tego, jak sobie radzę na trasie wielu, kompletnie różnych rajdów, pomimo wciąż niewielkiego doświadczenia. Niezależnie od charakterystyki imprezy, jeżdżę dosyć równo i wyniki utrzymują się na podobnym poziomie. Poradziłem sobie z całkiem nowym wyzwaniem bez większych problemów i to jest bardzo budujące. Jeśli jesteś w stanie narzucić sobie jakiś kierunek i podążać w tę stronę bez kłopotów, mimo że wciąż się uczysz, popycha cię to do przodu. Oczywiście dobre wyniki pomagają, ale dla mnie najważniejszy jest fakt, że nauczyłem się bardzo dużo, a przy okazji zrobiłem ogromny postęp nie tylko w kwestii umiejętności kierowcy, ale także ogólnej sprawności.

Aktualizacja wtorek


Organizatorzy Rajd Polski przygotowali bogatą i różnorodną ofertę dla kibiców podczas trwania imprezy. Atrakcją będzie Rally Fan Park LOTOS 70. Rajdu Polski – czyli serce rajdu, w którym ze sceny będzie można usłyszeć bieżące relacje ze zmagań kierowców, informacje o wynikach i komentarze ekspertów. Fani będą mogli rywalizować ze sobą w grach komputerowych oraz wziąć udział w konkursach z nagrodami.

Jednym z organizatorów zawodów dla fanów jest firma Hertz Polska, wypożyczalnia samochodów. W Rally Fan Parku swoje stoiska i atrakcje dla kibiców przygotowali: Lotos, Compensa, Lotto, Mercedes, Mazda, Mitshubishi, Nissan, Hertz, Citroen i GL Online. Specjalnie na jubileuszową edycję rajdu Ozoshi zaprojektowało nową kolekcje gadżetów, które właściciele biletów otrzymują kurierem albo będą mogli je odebrać w Punkcie Informacji Kibica w Mikołajkach.

Aktualizacja godz. 10:35


Robert Kubica rozpoczyna testy na mazurskich drogach. Oto zdjęcia wykonane przez Adriana Brzozowskiego:

blank

blank
blank

Aktualizacja godz. 11:05


Kolejne zdjęcie (autor Arkadiusz Bar):

blank

Aktualizacja godz. 15:55

Złe wieści z treningu przed Rajdem Polski – Robert miał duży wypadek. Oto zdjęcie autorstwa Arkadiusza Bara

blank

Aktualizacja godz. 16:10

blank

blank

Autor zdjęć: Paweł Tomaszek

Aktualizacja godz. 16:25


To co najważniejsze, to że załodze Kubica/Baran nic się nie stało. Auto jest poważnie uszkodzone, ale jeżeli klatka bezpieczeństwa nie jest naruszona, to nie ma żadnego zagrożenia, że Robert nie wystartuje w rajdzie. Pozostały jeszcze 3 dni do rozpoczęcia imprezy, mechanikom Citroena naprawa zajmie o wiele krócej.

blank

Aktualizacja godz. 18:25

Wiemy już, jak prawdopodobnie doszło do wypadku Roberta Kubicy – Polak po jednym z dużych skoków ześlizgnął się z drogi, jego auto zostało podbite przez rów, koziołkowało w powietrzu (przelatując nad stadem krów) i upadło na ziemię.

blank

Aktualizacja godz. 20:35


Poniżej znajdziecie film z dachowania Roberta i Macieja. Jeżeli film się nie odtwarza kliknij
TUTAJ

Aktualizacja godz. 21:35


Przyczyną dzisiejszego wypadku Roberta Kubicy mogła być awaria zawieszenia.

Źródło: Eurosport, www.rajdpolski.pl

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi