Już za tydzień rozpocznie się oficjalnie rywalizacja w 70. Rajdzie
Polski, imprezie, która elektryzuje kibiców Roberta Kubicy, choć Polak
przyjeżdża tu jedynie zbierać doświadczenie. Przed rajdem jego rywale
typują go na głównego faworyta rywalizacji, choć pewnie sam Robert
miałby inne zdanie na ten temat. Dla tych, którzy wybierają się na rajd
mam istotne informacje, które pomogą uniknąć kłopotów.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O RAJDZIE Z HARMONOGRAMEM OS-ów, RELACJI I LISTĄ ZGŁOSZEŃ ZNAJDZIECIE TUTAJ oraz w prawym pasku bloga.
Mimo
że do Mikołajek przyjedzie czołówka kierowców ERC, którzy jeździli już
po polskich trasach oraz polscy kierowcy, którzy znają mazurskie trasy
na pamięć, to faworytem rywalizacji są właśnie Robert Kubica i Maciej
Baran.
Takie opinie wyrażają np. Michał Kościuszko i Craig
Breen. Obaj w rozmowach z onet.pl dostrzegają, że Robert w ostatnich
miesiącach nabrał mnóstwo doświadczenia i pokazał, że jest bardzo szybki
na szutrze. Breen w wywiadzie powiedział również ciekawe zdanie: „To może być jego ostatnia szansa do pokazania się polskim kibicom w rajdzie, jeżeli zamierza w przyszłym roku powrócić na tor wyścigowy„.
Robert na pewno po raz kolejny
zaprezentuje się ze świetnej strony, ale trzeba pamiętać, że dla niego
Rajd Polskim to przede wszystkim zdobywanie doświadczenia, pokazanie się
polskim kibicom. Innym kierowcom zapewne będzie przyświecała głównie
jedna myśl – być lepszym od Kubicy. A kilku z kierowców będzie
dysponowało nieco szybszymi autami w specyfikacji R5, co warto wziąć pod
uwagę.
Zapewne jednak scenariusz rywalizacji będzie
standardowy – Robert zadziwi wszystkich już na początku, a potem
zatrzyma nasze szczęki przy podłodze. Na pewno będzie to wielkie święto,
nie tylko dla kibiców i kierowców, ale też dla całego motorsportu. A
przecież za rok to święto może być jeszcze większe…
Zapowiada
się bowiem na to, że Rajd Polski na dłużej „wróci” do kalendarza WRC.
Pojawiają się bowiem informacje, że właśnie taki kontrakt ma zostać
podpisany. Trzeba jednak pamiętać, że impreza, która rozpocznie się za
tydzień, będzie swego rodzaju testem, który również i my, kibice, musimy
zdać.
Ważne jest zatem, abyśmy podczas rajdu dbali o
bezpieczeństwo swoje, swoich najbliższych oraz komfort kierowców. Prośba
ta kierowana jest szczególnie do tych, którzy będą na rajdzie po raz
pierwszy. Oficjalna strona Rajdu Polski (na której można znaleźć wiele
pożytecznych informacji) zamieściła bardzo dobry poradnik dla kibiców,
który prezentuję poniżej – warto się z nim zapoznać.
NIGDY
– nie przechodź w strefie mety lotnej przez fotokomórkę
– nie stój na drodze na mecie stop
– pamiętaj, że po mecie lotnej auta dopiero wyhamowują z dużych prędkości
– nie zasłaniaj zegarów na PKC, starcie odcinka itp.
– nie przebiegaj drogi przed jadącym samochodem
– nie stój na drodze odcinka specjalnego
– nie zajmuj miejsc obserwacyjnych na zewnętrznej stronie zakrętu oraz na stronie wewnętrznej przy wyjściu z zakrętu
– nie stój w niedozwolonych miejscach i miejscach ogrodzonych taśmą
– nie zasłaniaj tablic informacyjnych organizatora
– nie zajmuj miejsc obserwacyjnych uniemożliwiających ucieczkę
– nie pij alkoholu podczas obserwacji rajdu
– nie rzucaj nic na drogę
– nie rób zdjęć za wszelką cenę
– nie błyskaj lampą aparatu fotograficznego naprzeciw auta rajdowego
– nie zrywaj taśm zabezpieczających trasę
Podczas
rozgrywania odcinka specjalnego nie wolno ustawiać się w tych
miejscach, ponieważ stanowi to istotne zagrożenie bezpieczeństwa zarówno
dla Ciebie jak i załogi uczestniczącej w zawodach.
ZAWSZE
– po OS poruszaj się (jeśli już musisz) poboczem, nigdy drogą
– podporządkuj się poleceniom służb organizatora i porządkowych
– pilnuj dzieci jeśli je z sobą zabrałeś
– zostaw miejsce po sobie takie jakim chciał byś je zastać
W RAZIE WYPADKU NALEŻY:
– ostrzec inne załogi o zablokowaniu drogi (poprzez wyjście kilkuset metrów w kierunku startu i dawanie znaków w umówiony sposób
– zabezpieczyć pojazd przed groźbą pożaru (poprzez wyciągnięcie wyłącznika prądu, ewentualnie uruchomienie systemu gaśniczego)
– zawiadomić służby porządkowe (na każdym odcinku znajdują się karetki pogotowia, samochody ratownictwa drogowego i punkty SOS)
– udzielić poszkodowanym pierwszej pomocy (w sposób fachowy)
– osoby nie biorące udziału w akcji ratowniczej nie powinny zbliżać się do miejsca wypadku
–
do zawiadomienia karetki wykorzystać czerwony krzyż znajdujący się na
okładce książki drogowej, którą załoga ma w samochodzie. Krzyż ten
należy pokazać załogom rajdowym jadącym w kierunku mety odcinka
specjalnego.
– jeśli załoga nie doznała obrażeń nie zatrzymuj następnych zawodników
Polecamy, aby mieć na rajdzie:
– mapę trasy rajdu lub szczegółową mapę turystyczną okolic
– ubranie wodoodporne
– dobre obuwie sportowe, z nie ślizgającą się podeszwą
– program rajdu z mapami OS-ów
– telefon komórkowy
– kanister zapasowego paliwa
– sprawny samochód
– linę holowniczą
– zapas prowiantu i napojów
– dobry humor i wyobraźnię 🙂
Nie polecamy zabierać na rajd:
– chorych członków rodziny lub znajomych
– kobiet w ciąży
– małych dzieci
– zwierząt domowych
– niesprawnego auta
Więcej informacji znajdziecie TUTAJ. Pełna zapowiedź rajdu, ze wszystkimi mapami, harmonogramem i większą porcją informacji ukaże się w poniedziałek rano. Od środy natomiast widzimy się w Mikołajkach 🙂
O F1
Jak widać po komentarzach pod wpisami (których niebawem w historii całego bloga będzie 50 tys. (średnio 100 na 1 post), sprawą, która najbardziej Was „rozpala” jest Formuła 1 i powrót do niej Roberta Kubicy. Póki co możemy się jedynie domyślać, co dzieje się w tej sprawie u Roberta, ale myślę, że ważne jest abyśmy w tych domysłach nie szli za daleko i przede wszystkim słuchali Roberta. Zgodnie z tym, co nam przekazał, decyzję powinniśmy poznać za jakieś 2 miesiące. Cierpliwości zatem 🙂
Na koniec informacja, dla tych, którzy wygrali bilety w Konkursie Wiedzy o Robercie Kubicy – Bilety upoważniają Was do odbioru Rally Pass, informatora i karty parkingowej – wystarczy udać się do Punktu Obsługi Kibica.
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com