KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Zaskakujące słowa Wolffa – „Za wcześnie na DTM dla Kubicy. Musi się pozbyć swoich demonów”

blank

Szef Mercedesa Toto Wolff udzielił wywiadu niemieckiemu serwisowi motorsport-total, w którym stwierdził, że być może Robert Kubica za wcześnie spróbował swoich sił w DTM. Austriak potwierdził, że Robert prezentował dobre tempo podczas testów w Walencji, ale brakowało mu odpowiedniego timingu.

Kiedy kilka dni temu wyszło na jaw, że Robert Kubica nie będzie startował w serii DTM, wielu kibiców czuło zawód, a jako motywy takiej decyzji były podawane rajdowa miłość Kubicy czy chęć walki o najwyższe laury.

Inne światło na powody niepodpisania kontraktu rzucił teraz Toto Wolff, który stwierdził, że lepiej, aby Kubica poczekał jeszcze na starty w serii DTM.

Doszliśmy do wniosku, że lepiej będzie dla niego, jeśli poczeka jeszcze rok” – powiedział Austriak, od niedawna szef motorsportu Mercedesa. Według niego Kubica ma jeszcze do wykonania pewną pracę: „Robert musi się pozbyć swoich demonów i nauczyć się nieustannej pracy na najwyższym poziomie bez przypominania sobie co stracił„.

Ze słów Wolffa można zatem wywnioskować, że Kubica jakby zablokował się mentalnie, ale przecież jego szybkie tempo i wcześniejsze świetne występy rajdowe zupełnie na to nie wskazywały.

Wolff odniósł się do obrażeń Kubicy, które „są bardzo poważne i rozległe” i stwierdził, że „być może DTM przyszło do niego za wcześnie. Robert jest świetnym kierowcą i prezentował się bardzo dobrze„.

Wolff nie stwierdził jednocześnie, że współpraca z Kubicą jest skończona i Polak nie ma już szans na DTM. Dodał on „poziom rywalizacji w DTM jest bardzo wysoki, może nawet wyższy niż w F1. Nie da się podejść do niego po omacku i przerobić na rajdy„.

Z artykułu wynika, że sprawa Kubicy w DTM nie jest zakończona, a jedynie przełożona, a Kubica ma się do startów w niemieckiej serii przygotowywać w rajdach.

Cała wypowiedź i artykuł mogą szokować, gdyż przedstawione są w nich zupełnie inne wnioski niż te, które mogliśmy wcześniej wyciągać. Bardzo dziwnym wydaje się stwierdzenie o blokadzie psychicznej Kubicy, który na rajdowych trasach jechał znakomicie – a to przecież na nich powinien ją czuć, a nie na torze w „powolnym” aucie DTM. Dziwią również uwagi o timingu czy zbyt wczesnym teście w DTM.

Być może niebawem dowiemy się więcej o całej sytuacji, jednak póki co z prezentowanej wypowiedzi Wolffa nie możemy wysnuwać zbyt daleko idących wniosków.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi