KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica w kolejnym rajdzie? Reportaż Citroena z onboardem Kubicy i pełny wywiad z Polakiem [akt. 13:30]

Pojawiają się pierwsze informacje co do kolejnego rajdowego startu Roberta Kubicy. Jeden z włoskich portali podał, że Robert Kubica może pojawić się na Driver Rally Show w połowie grudnia we Włoszech. Citroen Racing z kolei opublikował swoje podsumowanie udziału Roberta Kubicy w Rallye du Var, na którym można zobaczyć fragmenty przejazdów onboard Polaka. Film do obejrzenia poniżej. Poniżej znajdziecie również pełny, długi wywiad Roberta Kubicy dla L`Equipe.

Co prawda Robert Kubica nie podjął jeszcze decyzji co do swojej przyszłości i tego, czy wybierze starty w rajdach czy w wyścigach, ale już pojawiają się informacje dotyczące jego kolejnych prób rajdowych. Tym razem na znacznie mniejszej imprezie niż ubiegłotygodniowy Rallye du Var.

Włoski serwis motorozone.it podał, że prawdopodobny jest występ Roberta Kubicy na Driver Rally Show, które odbędzie się między 14 a 15 grudnia w San Bonifacio we Włoszech. Polak miałby w nim wystąpić swoją Skodą Fabią WRC.

Informacja ta została podana jeszcze przed Rallye du Var, nie wiadomo zatem, czy Kubica, który wstępnie zgodził się wziąć udział w imprezie, będzie nadal
zainteresowany startem.

Kubica już raz brał
udział w tej imprezie – w 2009 roku wspólnie z Jakubem Gerberem. Polak,
jadący wtedy Renault Clio S1600 nie ukończył rajdu.

Bardzo ciekawe wideo można z kolei zobaczyć dzięki Citroen Racing, które podsumowało ostatni weekend. Niestety, całość jest po francusku, ale najbardziej przyjemne dla oka są ujęcia polskich kibiców i przejazdy onboard Roberta. Oto film:

Tymczasem francuska L`Equipe opublikowała kolejne wypowiedzi Roberta Kubicy, które przytacza serwis autoklub.pl: „Nie ma już fabrycznego teamu Forda, tylko jest prywatny zespół, a to
duża różnica.
Rozmawiam z M-Sportem i Citroenem na temat ewentualnej przyszłej
współpracy, ale ponieważ nie podjąłem jeszcze decyzji czy wybiorę rajdy,
czy wyścigi, nie ma sensu mówienie o planach. Muszę się szybko
zdecydować, ponieważ już wkrótce rozpocznie się sezon 2013.

Jeżeli
wybiorę rajdy, 2013 będzie rokiem przeznaczonym na naukę, na zdobywanie
doświadczenia, bez oglądania się na wyniki. Po prostu jazda, jazda,
jazda, pokonywanie kilometrów. Aby pewnego dnia osiągnąć najwyższy
poziom w mistrzostwach świata, trzeba przyzwyczaić się do różnego
rodzaju nawierzchni, ale nie najszybszym samochodem. Starty w w rundach
mistrzostw świata w przyszłym roku byłyby początkiem programu,
przewidzianego na 2-3 lata. Trwają rozmowy – i zobaczymy…

Wszystko
zależy od możliwości, jakie będę miał w rajdach. Zobaczymy, co mi
zaproponują. Bo nie chcę jeździć w rajdach przez rok i potem w
listopadzie nie wiedzieć, co będę robił w 2014. Jeżeli postawię na
rajdy, musi to być program na dwa lub trzy lata, pozwalający osiągnąć
najwyższy poziom” –
powiedział Kubica.

Dziś ponadto ukazała się kolejna wypowiedź Cezarego Gutowskiego. Chyba wiemy już, jaką decyzję podejmie Kubica… Poniżej wywiad:

Swoje podsumowanie video z wypowiedziami Roberta zamieścił również Mikołaj Sokół. Można je obejrzeć TUTAJ.

Gdyby Robert Kubica zdecydował się jednak na starty rajdowe w przyszłym roku, a zapewne tak będzie, oto prawdopodobny kalendarz jego startów:
M-Sport – występy w 2013 za kierownicą Forda Fiesty w Mistrzostwach Europy
Prodrive – występ na rajdzie Monte Carlo za kierownicą Mini
Citroen – występ w kilku etapach WRC na DS3

Aktualizacja godz. 22:10

Portal sport.pl opublikował tłumaczenie kolejnych fragmentów obszernego wywiadu Roberta Kubicy dla L`Equipe. Poniżej prezentuję to, czego jeszcze tutaj nie można było przeczytać:
„Mam jeszcze pewne ograniczenia, ale potrafię kierować już tylko prawą ręką. Mam sesje treningowe, że najpierw kieruję tylko lewą, a potem tylko prawą. Pół roku temu było to niemożliwe. Jestem naprawdę zadowolony z tego, jak moje ciało reaguje, mimo że podczas zakrętów odczuwam pewne niedogodności. Niesamowite, jak mózg, jak nasze organizmy są zdolne przystosować się do różnych trudności.

Problem polega na tym, że moje ramię jest nieco zablokowane. Cały czas istnieje pewne ograniczenie ruchu nadgarstka i łokcia. To na pewno nie kwestia siły. Pracowałem nad mięśniami i zostało to już załatwione, tu wszystko jest w porządku. To wyszło dużo później po wypadku, bo przez pierwsze miesiące jakoś to funkcjonowało.

Oczywiście można to poprawić kolejną operacją. Tyle że ja miałem już wiele zabiegów i trzeba rozważyć ryzyko kolejnego. Operacji nigdy nie robi się za darmo, natura zawsze wystawia za nie rachunek.

Cały czas z lekarzami zastanawiamy się nad poprawą ruchliwości ramienia, bo moim priorytetem wciąż jest powrót do Formuły 1. Ale dziś to temat nieaktualny. Nie mogę w takim stanie kierować w kokpicie. Kiedy pewnego dnia ręka będzie funkcjonować normalnie, jest wielka szansa na to, że wrócę. Ale jeżeli się to nie uda, powrót będzie trudny. Chyba że podwoimy szerokość kokpitu albo przynajmniej powiększymy go o 20 cm.

Dziś to nie jest trudne, bym znalazł zajęcie za kierownicą w wyścigach Grand Tourisme. Moje nazwisko ma jeszcze pewną wartość. W rajdach nie mam zbyt dużego doświadczenia, muszę się dużo nauczyć, odłożyć na bok ambicje. W przyszłym roku nabijałbym kilometry, ale muszę szybko podjąć decyzję, bo czasu pozostało mało. Rozmawiam z M-Sport (prywatny zespół, który wystawi w przyszłym roku zespół jeżdżący samochodami Forda) i Citroenem, ale jeszcze nie zdecydowałem, czy w ogóle będę startować w rajdach.

Czasami moje wypowiedzi sprawiają wrażenie, że jestem optymistą, podczas gdy to wcale nie jest prawda. Trudno mi to wytłumaczyć, nie mam ochoty zagłębiać się w to, co się mi przydarzyło, wiedzieć, czy żyje mi się dobrze, czy nie. Muszę się z tym wszystkim pogodzić. Nie mam wyjścia. Natychmiast po moim wypadku w ubiegłym roku powiedziałem, że jestem zadowolony, że z tego w ogóle wyszedłem. Kiedy jesteś w szpitalu, kiedy widzisz ludzi, którzy nie mieli tyle szczęścia co ty, to wtedy starasz się to relatywizować. Często nie przywiązujemy wagi do wielu rzeczy. Kiedy wszystko idzie dobrze, życie jest piękne i zdrowie w porządku, zdarzy się coś głupiego, a my od razu się na to skarżymy. Kiedy jednak jesteś przykuty do łóżka szpitalnego, nie możesz wstać, wtedy małe rzeczy zaczynają sprawiać ci radość. W takich momentach jesteś nawet czasami bardziej zadowolony, nawet gdy nie masz tego, o czym marzysz”

TUTAJ
zobaczycie wpis podsumowujący wszystkie ostatnie informacje dotyczące
Roberta – jego wypowiedzi po Rallye du Var, wypowiedzi przedstawicieli
Citroena, wiadomości o przebudowie strony internetowej Roberta i
wypowiedzi ekspertów.

Aktualizacja godz. 9:45

TUTAJ  możecie przeczytać pełny wywiad z Robertem dla L`Equipe.

Aktualizacja godz. 13:30

Oto zdjęcie zakrętu, na którym wypadł Polak w Rallye du Var – widać ślady hamowania:

blank

Za pomoc w tworzeniu wpisu dziękuję MaciejP. 

Źródło: sokolimokiem.tv, sport.pl, motorzone.it, autoklub.pl

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl   

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi