KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica odrzucił propozycję BMW z DTM? Dziś testuje… [aktualizacja godz. 20:30]

Robert Kubica, mimo że zły i smutny z powodu wczorajszego wypadku, już dziś zasiądzie za kierownicą samochodu podczas kolejnych – tajemniczych jeszcze – testów. Polak zapowiedział to wczoraj. Dziś pojawiła się sensacyjna informacja, że Polak odrzucił propozycję jazdy w przyszłym sezonie w serii DTM. Aktualizacja godz. 19:30 – Kubica o swoim stanie zdrowia

PEŁNĄ RELACJĘ Z WCZORAJSZEGO DNIA Z WIELOMA ZDJĘCIAMI, FILMAMI I WYWIADAMI ZNAJDZIECIE TUTAJ.

To było kilka bardzo intensywnych dni dla wszystkich kibiców Roberta Kubicy. Polak brał udział w bardzo trudnym Rallye du Var we Francji i o tym, jak radził sobie przez pierwsze 10 Odcinków Specjalnych, osiągając na nich ponad 5 minut przewagi nad rywalami.

Niestety, błąd pilota spowodował, że Robert uczestniczył w bardzo nieprzyjemnym wypadku, który zakończył wiele lat udanych startów Citroena C4 WRC, którym jechali Kubica i Inglesi.

Poniżej możecie zobaczyć pełny wywiad dla TVP, którego udzielił Robert:

Pomijając jednak niedzielę, Robert zaprezentował się we Francji genialnie i choć jechał najszybszym samochodem w stawce, to stylem jazdy i przewagą jaką wypracowywał, imponował wszystkim przyglądającym się zmaganiom. I piszę to zapominając o ograniczeniach ruchowych, jakie ma Robert i o jego skromnym rajdowym doświadczeniu.

Robert powiedział jeszcze jedną ważną rzecz wczoraj: “Nie mam planów na dalszą przyszłość, ale na poniedziałek zaplanowałem testy.” Jakie to mogą być testy? Tego nie wiadomo, ale nie wykluczone, że chodzi o organizowane przez Citroena testy nowych rajdówek firmy – DS3 R1 i DS3 R3, które zostały zaplanowane na poniedziałek na godz. 10:30 i potrwają do godz. 17.

A co po nich? Pewnie kolejne testy i kolejne dni i tygodnie walki o odzyskiwanie sprawności. Póki co nie znamy żadnych dalszych planów Roberta. Rallye du Var na pewno nie było jego ostatnim rajdem, ale czy jeszcze w tym roku pojawi się na rajdowych trasach? Tego nie wiadomo, ale sprawę będziemy oczywiście pilnie śledzić.

Cieszmy się, że Robert jest we wspaniałej formie i życzmy mu, aby wszystko w jego życiu zależało wyłącznie od niego, bo wtedy na pewno to osiągnie.

PS. Kibiców Roberta proszę o nieprzejmowanie się internetowymi czy nawet (niestety) niektórymi dziennikarskimi komentarzami. Nie warto. A wszystkim Wam dziękuję za wspólne spędzenie tego weekendu – za pomoc, dyskusję i wspólne śledzenie wspaniałych wyczynów Roberta.

Aktualizacja godz. 11:25

Bardzo ciekawej wypowiedzi dla Przeglądu Sportowego udzielił Benoit Nogier, szef juniorskiego teamu Citroena w WRC: “Po tych dwóch rajdach najbardziej w Robercie zaimponowała nam jego motywacja i profesjonalizm. Wiedzieliśmy jak potrafi być szybki na asfalcie, bo wcześniej pokazywał to w mniejszych włoskich rajdach, ale tutaj walczył z kierowcą takim jak Freddy Loix, którego poziom znamy – to uczestnik w mistrzostwach świata. Ważne było, aby zobaczyć, jak Robert wypada z porównaniu z takimi kierowcami. Udowodnił, że jest naprawdę bardzo szybki na asfalcie i potrafi łatwo dostosować się do zmiennych warunków. To bardzo ważne w tym sporcie i zarazem coś innego od tego, do czego zawodnik przywyka jeżdżąc bolidami jednomiejscowymi. To jednak z największych trudności dla kierowców wyścigowych, ale czasy Roberta pokazują, że on to potrafi. Jeśli będzie kontynuował starty w rajdach, może wiele osiągnąć w ciagu kilu lat. Jest on dla siebie bardzo wymagający i stara się jak najbardziej zbliżyć do perfekcji. To jedne z powodów, dla których osiągnął takie sukcesy w Formule 1. Wypadek w rajdzie Var nic nie zmienia jeżeli chodzi o naszą ocenę Kubicy i ewentualną wspólną przyszłość. To, co nam pokazał w ten weekend robi ogromne wrażenie. Jego tempo i prędkość są świetne. Oczywiście musi jeszcze pracować i my możemy bardzo mu w tym pomóc, dać odpowiednie otoczenie. W F1 w bolidzie siedzi sam. W rajdach więcej czynników ma wpływ na osiągi, jak na przykład pilot i inni ludzie dookoła. Musi się jeszcze uczyć. To duże wyzwanie, aby zapanować nad tym wszystkim w przyszłym roku.

Do Waszej interpretacji pozostawiam, co ta wypowiedź może sugerować/oznaczać.

Aktualizacja godz. 11:40

Tutaj wywiad z Robertem nagrany przez Cezarego Gutowskiego.

Aktualizacja godz. 13:05

Niezwykle ciekawej i zaskakującej wypowiedzi udzielił Yves Matton, szef Citroen Racing. Wyjawił on, że Robert Kubica odrzucił intratną propozycję z serii DTM aby móc w przyszłym roku poświęcić się rajdom. Według auto123.com propozycja ta pochodziła prawdopodobnie z zespołu BMW, który w przyszłym roku będzie miał dwa samochody więcej w tej serii. 

Odrzucił interesującą propozycję z DTM ponieważ chce rywalizować w rajdach, ale chce to robić we właściwy sposób, nie chce jeździć nie będąc w stanie być na szczycie. Ma wspaniałe podejście i niezwykłą motywację” – powiedział Matton dla L`Equipe.

Aktualizacja godz. 16:55


Przyznam, że te informacje płynęły do mnie przez całą Europę, ale udało się dotrzeć do interesujących informacji, których źródłem jest osoba powiązana z Prodrive. Przyszłoroczne plany Roberta Kubicy mogą wyglądać następująco:

M-Sport – występy w 2013 za kierownicą Forda Fiesty w Mistrzostwach Europy
Prodrive – występ na rajdzie Monte Carlo za kierownicą Mini

Citroen – występ w kilku etapach WRC na DS3

Na ile te informacje są potwierdzone – nie wiem, ale niech to, że je opublikowałem, świadczy o tym, że im ufam.

Aktualizacja godz. 19:55

Strona kubica.pl znów “under construction”…

Aktualizacja godz. 20:30

Robert podkreśla w tym wywiadzie, że nadal jest upośledzony ruchowo i nie ma władzy w prawej ręce, takiej, jaką by sobie życzył.

Lewą ręką wciskam przyciski, ale prawa ma wystarczającą siłę do trzymania kierownicy. Nadal jednak nie mogę w pełni sprawnie poruszać się na co dzień, choć mogę prowadzić auto tylko prawą ręką. Jestem średnio zadowolony ze swojej sprawności, ale i tak zaskakuje mnie, jak ludzkie ciało potrafi przystosować się do różnych sytuacji.

Moim problemem nie jest brak siły, bo nad tym mógłbym popracować na siłowi. Chodzi o poruszanie łokciem i nadgarstkiem, które nie są sprawne. Nie mogę pracować swoim przedramieniem w pełnym zakresie. Jeżeli kiedyś odzyskam sprawność, to mój powrót do F1 będzie mógł się urzeczywistnić. Jeżeli nie odzyskam większej sprawności, to wydaje sie to mało prowdopodobne” – powiedział Kubica.

Za pomoc w tworzeniu wpisu dziękuję Maciej P., Pley i jarku

Źródło: www.sokolimokiem.tv, Przegląd Sportowy

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl   

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Popularne tagi