KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica odrzucił propozycję BMW z DTM? Dziś testuje… [aktualizacja godz. 20:30]

Robert Kubica, mimo że zły i smutny z powodu wczorajszego wypadku, już dziś zasiądzie za kierownicą samochodu podczas kolejnych – tajemniczych jeszcze – testów. Polak zapowiedział to wczoraj. Dziś pojawiła się sensacyjna informacja, że Polak odrzucił propozycję jazdy w przyszłym sezonie w serii DTM. Aktualizacja godz. 19:30 – Kubica o swoim stanie zdrowia

PEŁNĄ RELACJĘ Z WCZORAJSZEGO DNIA Z WIELOMA ZDJĘCIAMI, FILMAMI I WYWIADAMI ZNAJDZIECIE TUTAJ.

To było kilka bardzo intensywnych dni dla wszystkich kibiców Roberta Kubicy. Polak brał udział w bardzo trudnym Rallye du Var we Francji i o tym, jak radził sobie przez pierwsze 10 Odcinków Specjalnych, osiągając na nich ponad 5 minut przewagi nad rywalami.

Niestety, błąd pilota spowodował, że Robert uczestniczył w bardzo nieprzyjemnym wypadku, który zakończył wiele lat udanych startów Citroena C4 WRC, którym jechali Kubica i Inglesi.

Poniżej możecie zobaczyć pełny wywiad dla TVP, którego udzielił Robert:

Pomijając jednak niedzielę, Robert zaprezentował się we Francji genialnie i choć jechał najszybszym samochodem w stawce, to stylem jazdy i przewagą jaką wypracowywał, imponował wszystkim przyglądającym się zmaganiom. I piszę to zapominając o ograniczeniach ruchowych, jakie ma Robert i o jego skromnym rajdowym doświadczeniu.

Robert powiedział jeszcze jedną ważną rzecz wczoraj: „Nie mam planów na dalszą przyszłość, ale na poniedziałek zaplanowałem testy.” Jakie to mogą być testy? Tego nie wiadomo, ale nie wykluczone, że chodzi o organizowane przez Citroena testy nowych rajdówek firmy – DS3 R1 i DS3 R3, które zostały zaplanowane na poniedziałek na godz. 10:30 i potrwają do godz. 17.

A co po nich? Pewnie kolejne testy i kolejne dni i tygodnie walki o odzyskiwanie sprawności. Póki co nie znamy żadnych dalszych planów Roberta. Rallye du Var na pewno nie było jego ostatnim rajdem, ale czy jeszcze w tym roku pojawi się na rajdowych trasach? Tego nie wiadomo, ale sprawę będziemy oczywiście pilnie śledzić.

Cieszmy się, że Robert jest we wspaniałej formie i życzmy mu, aby wszystko w jego życiu zależało wyłącznie od niego, bo wtedy na pewno to osiągnie.

PS. Kibiców Roberta proszę o nieprzejmowanie się internetowymi czy nawet (niestety) niektórymi dziennikarskimi komentarzami. Nie warto. A wszystkim Wam dziękuję za wspólne spędzenie tego weekendu – za pomoc, dyskusję i wspólne śledzenie wspaniałych wyczynów Roberta.

Aktualizacja godz. 11:25

Bardzo ciekawej wypowiedzi dla Przeglądu Sportowego udzielił Benoit Nogier, szef juniorskiego teamu Citroena w WRC: „Po tych dwóch rajdach najbardziej w Robercie zaimponowała nam jego motywacja i profesjonalizm. Wiedzieliśmy jak potrafi być szybki na asfalcie, bo wcześniej pokazywał to w mniejszych włoskich rajdach, ale tutaj walczył z kierowcą takim jak Freddy Loix, którego poziom znamy – to uczestnik w mistrzostwach świata. Ważne było, aby zobaczyć, jak Robert wypada z porównaniu z takimi kierowcami. Udowodnił, że jest naprawdę bardzo szybki na asfalcie i potrafi łatwo dostosować się do zmiennych warunków. To bardzo ważne w tym sporcie i zarazem coś innego od tego, do czego zawodnik przywyka jeżdżąc bolidami jednomiejscowymi. To jednak z największych trudności dla kierowców wyścigowych, ale czasy Roberta pokazują, że on to potrafi. Jeśli będzie kontynuował starty w rajdach, może wiele osiągnąć w ciagu kilu lat. Jest on dla siebie bardzo wymagający i stara się jak najbardziej zbliżyć do perfekcji. To jedne z powodów, dla których osiągnął takie sukcesy w Formule 1. Wypadek w rajdzie Var nic nie zmienia jeżeli chodzi o naszą ocenę Kubicy i ewentualną wspólną przyszłość. To, co nam pokazał w ten weekend robi ogromne wrażenie. Jego tempo i prędkość są świetne. Oczywiście musi jeszcze pracować i my możemy bardzo mu w tym pomóc, dać odpowiednie otoczenie. W F1 w bolidzie siedzi sam. W rajdach więcej czynników ma wpływ na osiągi, jak na przykład pilot i inni ludzie dookoła. Musi się jeszcze uczyć. To duże wyzwanie, aby zapanować nad tym wszystkim w przyszłym roku.

Do Waszej interpretacji pozostawiam, co ta wypowiedź może sugerować/oznaczać.

Aktualizacja godz. 11:40

Tutaj wywiad z Robertem nagrany przez Cezarego Gutowskiego.

Aktualizacja godz. 13:05

Niezwykle ciekawej i zaskakującej wypowiedzi udzielił Yves Matton, szef Citroen Racing. Wyjawił on, że Robert Kubica odrzucił intratną propozycję z serii DTM aby móc w przyszłym roku poświęcić się rajdom. Według auto123.com propozycja ta pochodziła prawdopodobnie z zespołu BMW, który w przyszłym roku będzie miał dwa samochody więcej w tej serii. 

Odrzucił interesującą propozycję z DTM ponieważ chce rywalizować w rajdach, ale chce to robić we właściwy sposób, nie chce jeździć nie będąc w stanie być na szczycie. Ma wspaniałe podejście i niezwykłą motywację” – powiedział Matton dla L`Equipe.

Aktualizacja godz. 16:55


Przyznam, że te informacje płynęły do mnie przez całą Europę, ale udało się dotrzeć do interesujących informacji, których źródłem jest osoba powiązana z Prodrive. Przyszłoroczne plany Roberta Kubicy mogą wyglądać następująco:

M-Sport – występy w 2013 za kierownicą Forda Fiesty w Mistrzostwach Europy
Prodrive – występ na rajdzie Monte Carlo za kierownicą Mini

Citroen – występ w kilku etapach WRC na DS3

Na ile te informacje są potwierdzone – nie wiem, ale niech to, że je opublikowałem, świadczy o tym, że im ufam.

Aktualizacja godz. 19:55

Strona kubica.pl znów „under construction”…

Aktualizacja godz. 20:30

Robert podkreśla w tym wywiadzie, że nadal jest upośledzony ruchowo i nie ma władzy w prawej ręce, takiej, jaką by sobie życzył.

Lewą ręką wciskam przyciski, ale prawa ma wystarczającą siłę do trzymania kierownicy. Nadal jednak nie mogę w pełni sprawnie poruszać się na co dzień, choć mogę prowadzić auto tylko prawą ręką. Jestem średnio zadowolony ze swojej sprawności, ale i tak zaskakuje mnie, jak ludzkie ciało potrafi przystosować się do różnych sytuacji.

Moim problemem nie jest brak siły, bo nad tym mógłbym popracować na siłowi. Chodzi o poruszanie łokciem i nadgarstkiem, które nie są sprawne. Nie mogę pracować swoim przedramieniem w pełnym zakresie. Jeżeli kiedyś odzyskam sprawność, to mój powrót do F1 będzie mógł się urzeczywistnić. Jeżeli nie odzyskam większej sprawności, to wydaje sie to mało prowdopodobne” – powiedział Kubica.

Za pomoc w tworzeniu wpisu dziękuję Maciej P., Pley i jarku

Źródło: www.sokolimokiem.tv, Przegląd Sportowy

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl   

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi