KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Odgrzewanie odpowiedzi i żale nad Heidfeldem

W ciągu ostatnich kilku dni nie otrzymaliśmy żadnych nowych, pewnych informacji o Robercie Kubicy. Po zeszłotygodniowej wypowiedzi Daniele Morelliego i artykule w Autosport Magazine, który przytaczał słowa Riccardo Ceccarelliego, lekarza Kubicy, zapewne przez dłuższy czas nie otrzymamy nowych wieści o polskim kierowcy. Niestety, w wielu serwisach mamy do czynienia z wysypem rzekomo nowych wypowiedzi Roberta Kubicy. Wszystkie one to przerobione wypowiedzi Polaka z lipcowych odpowiedzi na pytania kibiców. W weekend mogliśmy też przeczytać jak szykanowany jest Nick Heidfeld przez swój obecny zespół Lotus Renault GP. Ostatnie zdanie było napisane oczywiście z dużą dozą ironii.

Doświadczenie ostatnich miesięcy uczy, że informacje o Robercie Kubicy dostajemy w „pakietach” – po 2-3 z różnych, pewnych źródeł. Nie inaczej było tydzień temu, kiedy najpierw menadżer Polaka, Daniele Morelli powiedział, że nadal nie można podać, choćby przybliżonej, daty powrotu Roberta Kubicy do ścigania w Formule 1. Następnego dnia optymistyczne wieści przekazał nam Mikołaj Sokół, który napisał, że Robert ma zamiar odwiedzić Polskę jesienią (P.S. raczej nie liczyłbym na wrzesień czy październik). W czwartek w Autosport Magazine ukazał się dwustronicowy tekst dotyczący Roberta Kubicy, w którym szeroko cytowane były wypowiedzi osobistego lekarza krakowianina, Riccardo Ceccarelliego. Włoch stwierdził, że być może już w miesiąc po ostatniej operacji możliwe będą pierwsze jazdy Kubicy w symulatorze F1. Tego samego dnia o Polaku wypowiedział się też Gerard Lopez, właściciel zespołu Lotus Renault GP, który jest optymistą w kwestii powrotu Kubicy do F1, ale nie sądzi aby stało się to już w tym sezonie.

Niestety, niektórym mediom mało było tych informacji i na początku weekendu pojawiły się w Internecie cytaty rzekomej nowej wypowiedzi Kubicy, który na pytanie o powrót w tym roku miał odpowiedzieć: „Zobaczymy”, a potem miał stwierdzić, że jest zadowolony z postępów swojej rehabilitacji. Teraz, gdy szukam nowych informacji o Polaku, napotykam bardzo często na tę „nową wypowiedź” Roberta. Co jeszcze dziwniejsze, nawet fachowy serwis onestopstrategy przywołał ten cytat jako nowy. A przecież wystarczy sięgnąć pamięcią do lipcowych odpowiedzi Kubicy na pytania kibiców (ewentualnie kliknąć w linka: http://powrotroberta.blogspot.com/2011/07/robert-kubica-odpowiedzia-na-kolejne.html   http://powrotroberta.blogspot.com/2011/07/robert-kubica-odpowiedzia-na-pierwsza.html ) i przekonać się, że z nowością nie mają one wiele wspólnego.

Kolejnym odgrzewanym fragmentem z odpowiedzi na pytania kibiców jest kwestia zespołu, w którym Kubica wróci do F1. Oczywiście, ważne jest podkreślanie, że najpewniej będzie to Lotus Renault GP, ale gdy co chwila widzę nowe nagłówki w niektórych serwisach mówiące: „Wiemy w jakim zespole wróci Kubica!” lub „Ważne, że LRGP na mnie czeka”, w których przytaczane są „świeże” wypowiedzi Roberta, to mam niesmak – jakbym zjadł miesięcznego schabowego. A nawet podczas czasów studenckich mi się to nie zdarzało.

Kwestią sporną jest jednak czy lepiej jest czytać starocie, czy bajeczki. Z tymi drugimi mamy do czynienia w niedawnych wypowiedziach Eddiego Jordana, który stwierdził niedawno, że Nick Heidfeld, zastępca Roberta Kubicy w Formule 1 jest zastraszany przez kierownictwo swojego zespołu. To zastraszanie ma skłonić go do odejścia z Lotus Renault GP, dzięki czeku Boullier i Lopez będą mogli wprowadzić na jego miejsce Bruno Sennę (którego notowania ostatnio wzrosły, szczególnie w Polsce) lub Romaina Grosjeana.

No cóż… na Heidfelda posypały się ostatnio słowa krytyki, to prawda. Jego jazda na tablicy wyników nie wygląda tragicznie, ostatnich dwóch wyścigów nie ukończył, teoretycznie nie ze swojej winy, ale gdy weźmiemy pod uwagę styl, w jakim jechał Niemiec na Nurburg i Hungaro ringach, to jest już gorzej, szczególnie dodając do tego formę kwalifikacyjną. Ale żeby od razu twierdzić, że jest on zastraszany… no cóż – nie sądzę. Wydaje mi się, że kierownictwo Lotus Renault GP jest zwyczajnie zawiedzione jego postawą, bo – wbrew temu jak chwalą Pietrowa – to spodziewali się, że Niemiec będzie znacznie szybszy od Rosjanina. A tymczasem toczą równą walkę – Pietrow jest szybszy w kwalifikacjach, Heidfeld w wyścigach. Ponadto przedłużająca się niepewność w kwestii powrotu Kubicy też nieco ich drażni, a atmosfera w Enstone robi się coraz bardziej napięta.

Nick na pewno jest kierowcą niespełnionym w Formule 1. Przypomnę, że w seriach juniorskich uważany był za ogromny talent, porównywany był do Schumachera. Rzeczywiście spisywał się w nich nieźle, ale jego występy w F1 to już znacznie gorsze rezultaty. Niemiec może czuć się sfrustrowany, ale nie można go uznać za zastraszanego. Swoją drogą, nie wygląda na takiego. Nadal jest pewny swojej wartości, choćby opowiadając o oddaniu „swojego” zwycięstwa w Kanadzie Robertowi Kubicy. Ale o tym już więcej możecie przeczytać na blogu Pana Mikołaja Sokoła (sokolimokiem.tv)

Więcej informacji o całej Formule 1 znajdziesz na www.f1ultra.pl

Reklama
————————————————————————————————————
Strona powrotroberta.blogspot.com jest już na facebooku! Dołącz do osób go lubiących!

www.techpro.pl – maszyny i narzędzia budowlane – sprzedaż i wynajem, niskie ceny, fachowa obsługa!

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum