KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Webber w Lotus Renault GP? A po co?

W miniony weekend polskie media obiegła informacja, że Eric Boullier, szef Lotus Renault GP, w którym miał w tym sezonie występować Robert Kubica, chętnie widziałby w swoim składzie Marka Webbera, który obecnie jest w cieniu Sebastiana Vettela w Red Bull Racing. Wraz z tą informacją pojawiły się komentarze, że skoro Boullier chciałby Webbera, to daje tym samym do zrozumienia, że Kubica nie wróci w 2012 roku. Widziałem już nawet tytuł na jednym z serwisów: „Webber zastąpi Kubicę w 2012 roku?” A ja powtórzę po raz kolejny: spokojnie, poczekajmy.

Wczoraj widziałem na jednym z portali sondę: „Kto powinien jeździć w przyszłym sezonie w Lotus Renault GP”. Zdecydowanie największą liczbę głosów zdobyła opcja „Kubica-Webber”. No cóż… dziwi mnie to bardzo, ale jednocześnie wiem, że taki stan rzeczy jest nierealny. Dlaczego? Bo ekipa z Enstone będzie chciała jak najdłużej zatrzymać przy sobie Witalija Pietrowa, pieniądze i popularność jakie za nim idą. Jest więc niemal pewne, że Rosjanin będzie w przyszłym sezonie jeździł w zespole Boulliera. A co z Webberem? Po pierwsze nie wiadomo czy odejdzie z Red Bulla. Jest na tyle słaby aby nie zagrażać Vettelowi i na tyle mocny aby blokować jego rywali. Kierowca zatem dla zespołu podporządkowanego Niemcowi – idealny. Jak Barrichello w Ferrari za czasów Schumachera.

Po drugie – zważmy na kontekst rozmowy, w której Boullier wypowiedział słynne już słowa dotyczące chęci zatrudnienia Webbera. Francuz rzucił ten tekst raczej grzecznościowo, bez wielkiego przekonania. „Ma mój numer, niech zadzwoni” – to tak jak spotykamy starego znajomego, wymieniamy że się numerami komórek i obiecujemy, że się zdzwonimy. Zazwyczaj nic z tego nie wychodzi. Według mnie słowa szefa Lotus Renault GP były grzecznościowe i tyle. Nie można wyciągać z nich wniosków, że Boullier wie więcej od nas i jest już pewien, że Kubica nie wróci do 2012 roku. Sam wielokrotnie przyznawał, że Kubica jest dla niego priorytetem, a musi minąć jeszcze trochę czasu zanim będzie wiadomo czy Robert odzyska sprawność potrzebną do jazdy bolidem F1.

Według mnie zatem zatrudnienie Webbera nie ma żadnego sensu – ani sportowego, ani marketingowego, ani nawet symbolicznego. Webber nigdy asem nie był, wielkie firmy za nim nie stoją, a w Australii zainteresowanie Formułą 1 jest raczej marne, a i tak w przyszłym roku kibice z tego kraju przerzucą większość swojej uwagi na Daniela Ricciardo.

Słowa Boulliera były z kategorii wypowiedzi uprzejmościowych – tak jak te Vettela czy Buttona o tym że chcieliby jeździć w Ferrari. Myślę, że nie należy się nimi przejmować. Szczególnie, że wczoraj Eric mówił już, że chętnie zobaczyłby w F1 francuskiego kierowcę. A może Lotus Renault GP dostało od FIA zgodę na wystawienie 4 bolidów? Jeszcze za czasów Jeana-Marie Balestre to by mnie nie zdziwiło, ale teraz to science-fiction.

A zatem spokojnie czekajmy na dobre wieści o Robercie Kubicy, których w kilku ostatnich dniach jak na lekarstwo.

Więcej informacji o całej Formule 1 znajdziesz na www.f1ultra.pl

Reklama
————————————————————————————————————
powrotroberta jest już na facebooku! Dołącz do osób go lubiących!

www.techpro.pl – maszyny i narzędzia budowlane – sprzedaż i wynajem, niskie ceny, fachowa obsługa!

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum