Kierowcy Volkswagena dobrze czują się przed Rajdem Polski i podkreślają, że to, że trasy imprezy są bardzo szybkie i w większości nowe bardzo im odpowiada. Każdy ma inne cele: Ogier chce wygrać, Latvala wyrównać rachunki, a Mikkelsen utrzymać pozycję wicelidera WRC.
Sebastien Ogier: „Uwielbiam szybkie rajdy! Poziom adrenaliny jest znacznie wyższy, co jest fantastyczne i pasuje mi. Nawet jeżeli Rajd Polski to inny typ szutru, a profil OS-ów jest inny niż w ubiegłym roku. Drogi są znacznie szersze niż na Sardynii. W Polsce 3/4 OS-ów są nowe w porównaniu z poprzednim rokiem, ale niektóre będziemy jechać w odwrotną stronę. Rajd jest zatem nowością dla wszystkich kierowców i będziemy startować z tej samej pozycji. Każdy będzie mógł pokazać swój talent i nie mogę się tego doczekać. Zapoznanie i współpraca kierowcy z pilotem znów będą odgrywać wielką rolę, tak jak we Włoszech. Nie ma wątpliwości, że ważny będzie również czynnik szczęścia jeżeli myśli się o wygraniu tak wymagającego rajdu. Na Sardynii mieliśmy bardzo dobrą strategię, opartą na szybkiej jeździe w odpowiednim czasie i odpowiednich miejscach. Nie będę wprowadzał większych zmian w mojej jeździe i Rajd Polski również chcę wygrać. A aby to zrobić, trzeba wcisnąć pedał do podłogi„.
Jari-Matti Latvala: „Nadal mam rachunki do wyrównania z Rajdem Polski. W ubiegłym roku miałem pecha gdy uszkodziłem przednie zawieszenie, ale potem i tak udało mi się awansować z 7. na 5. miejsce. O tym już jednak zapomniałem. Wygrałem w Portugalii i miałem dobre tempo w Rajdzie Włoch więc jestem optymistą przed Rajdem Polski. Ten rajd jest bardzo szybki i to mi się podoba. Kluczowym będzie znalezienie dobrego rytmu, a wszystko jest możliwe. Mieliśmy okazję przyzwyczaić się do tej nawierzchni i czucia ustawień podczas testów w Polsce. Czuję się dobrze przygotowany, a Rajd Polski nie będzie tak wymagający kondycyjnie jak Sardynia„.
Andreas Mikkelsen: „Miałeś sporo frajdy podczas ubiegłorocznego Rajdu Polski i spisałem się dobrze, zajmując drugie miejsce. Jest jedna rzecz, która liczy się w Polsce: szybkość. Przy średniej 136,88 km/h przejechałem najszybszy OS w historii Polo WRC. Zobaczymy, jak będzie w tym roku. Jeżeli chce się wygrać rajd, trzeba jechać z pełną prędkością, być pewnym siebie i podjąć określone ryzyko. Trasy wybaczają błędy, ale nie można sobie pozwolić na stracenie szacunku do nich. Trasa jest praktycznie w całości nowa, tak jak w 2014 roku. Pokazywałem już nie raz, że trasy, które nie były wcześniej jeżdżone, pasują mi więc jestem optymistą. Moim celem na Rajd Polski jest utrzymanie drugiego miejsca w klasyfikacji kierowców„.
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com