KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

M-Sport chce pokazać potencjał nowego auta

blank

Kierowcy M-Sportu przyznają, że w Rajdzie Polski dużo będzie zależało od warunków i pozycji startowej. Zarówno Elfyn Evans jak i Ott Tanak cieszą się z szybkich OS-ów rajdu.

Elfyn Evans: „To naprawdę szybki rajd i to będzie dla nas mały szok po relatywnie wolnych rajdach, ale nie mogę się doczekać tego kolejnego wielkiego wyzwania. To zawsze trudne wrócić do dużych prędkości, szczególnie, że mamy tak wiele nowych OS-ów. Dużo będzie zależało od ich charakteru. W zeszłym roku wiedzieliśmy więcej, szczególnie jeżeli chodzi o pozycję na trasie. Na wielu OS-ach było dużo czyszczenia, inne stawały się wolniejsze. Musimy poczekać i zobaczyć, jak to będzie w tym roku, choć tak czy siak będziemy w środku stawki i nie zdobędziemy optymalnej przewagi w żadnym z przypadków. Ale z drugiej strony nie zostaniemy pokrzywdzeni. Było dotychczas wiele pozytywów w ostatnich rajdach, ale z różnych powodów rezultaty nie były takie, na jakie liczyliśmy. Musimy ponownie skupić się na pozytywach. Naprawdę chcę cieszyć się tym rajdem i mam nadzieję, że wszystko pozytywnie się nam złoży„.

Ott Tanak: „Od tego punktu sezonu będziemy doświadczać znacznie gładszych i łagodniejszych rajdów z odcinkami dla prawdziwych kierowców. Rajd Polski jest właśnie taką imprezą. Lubię szybkie OS-y nawet jeżeli przez dłuższy czas po nich nie jeździłem. Mam nadzieję, że będzie to dla nas dobry rajd i będziemy cisnąć na maksimum od pierwszego kilometra. Przy tak wysokich prędkościach trzeba mieć bardzo dokładne notatki i mieć do nich 100% zaufanie. Jakakolwiek pomyłka będzie bardzo trudna do skorygowania. Przy każdym zawahaniu natomiast traci się czas i prędkość. Będziemy 11. autem na drodze więc będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy jest to przewaga czy nie. Wiele będzie zależało od pogody. Odcinki są miękkie, ale powinny być dobre również podczas drugiego przejazdu. Musimy wyciągnąć z tych warunków jak najwięcej. Moim celem jest poprawianie się z rajdu na rajd. Od wprowadzenia nowego auta w Portugalii czułem, że wszystko jest lepsze więc musimy skupić się na nabieraniu pewności siebie. Musimy też trzymać się trasy, cieszyć jazdą i kontynuować rozwój krok po kroku aż nie dojdziemy tam, gdzie chcemy być„.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!


Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi