KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

M-Sport chce nabrać pewności w Meksyku

blank

Kierowcy M-Sportu podkreślają, że najtrudniejszymi rywalami w Meksyku będą temperatura i wysokości, a priorytetem dla nich jest przejechanie rajdu bez problemów. Przeczytajcie ich wypowiedzi.

Elfyn Evans:

Mam dobre wspomnienia z Meksyku, w ubiegłym roku byłem tu zaskoczony dobrym rezultatem. To bardzo podstępny event i wielu kierowców ma tu problemy z dojechaniem do mety. Ważne jest, aby trzymać się z dala od kłopotów i jeżeli nam się to uda i prędkość będzie dobrze, to może być kolejny udany rajd. Chcemy podtrzymać formę z Monte i Szwecji, tyle że bez błędów. Nie jeździliśmy na suchym szutrze od września ubiegłego roku więc początkowo to będzie dziwne uczucie. Udało nam się ukończyć dwa dni testów więc trochę sobie przypomnieliśmy. Upał jest nieodłączną częścią tego rajdu i jeżeli połączy się go z dużymi wysokościami, to trzeba być w wyśmienitej kondycji. To może być szok, dlatego przybyliśmy do Meksyku trochę wcześniej żeby się w pełni zaaklimatyzować. Takie warunki wpływają również na samochód. Mamy znaczny spadek mocy i trzeba uważać z agresywną jazdą bo trudniej może być nadrobić błędy. Jeżeli zgubi się prędkość na długich prostych czy sekwencji szybkich zakrętów, wtedy samochód nie ma mocy by wspinać się pod górę i traci się sporo czasu. Bardzo ważne, aby utrzymać moment i mieć dobry rytm„.

Ott Tanak:

Nie mogę doczekać się jazdy na szutrze. Meksyk to wspaniały event, odcinki są bardzo przyjemne, a atmosfera jest mocno zabawowa. Po testach widać, że prędkość wróciła dość szybko. Próbowaliśmy się przygotować jak tylko mogliśmy na upał i duże wysokości, które nigdy nie pomagają. Codziennie chodziłem do sauny, ale to nie to samo więc przyjechaliśmy do Meksyku wcześniej. Najtrudniejszą częścią jest wysokość – zarówno dla załóg jak i samochodów. Trzeba dużo myśleć o mocy kiedy jest się na OS-ie – trzeba być precyzyjnym i cały czas ją utrzymywać. Odcinki pierwszego dnia są bardzo podchwytliwe więc ważne jest, aby przejechać je czysto bez problemów. Potem, jeżeli będzie się miało czucie, można przycisnąć mocniej„.

Doświadczenie kierowców tego zespołu zobaczycie na poniższym zdjęciu:

blank

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi